Visualiseringsekspert: Hvis ingen klager over dit dashboard, har du fejlet

Visualiseringsekspert: Hvis ingen klager over dit dashboard, har du fejlet
Illustration: master1305 / Bigstock.
Hvis dit dashboard mødes med stilhed, er det dårligt nyt, mener visualiseringsspecialist.
12. juni 2019 kl. 12:46
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Intet nyt er ikke godt nyt, når det gælder datavisualisering. Hvis dine rapporter og dashboards ikke besvares med klager eller spørgsmål, så er der noget galt.

Tricia Aanderud er Senior Director for Data Visualization og Data Science Practice hos Zencos. Tidligere har hun været chefkonsulent hos And Data, Inc, SAS-udvikler hos Bank of America og BI-chef for Tekelec.

Det mener Tricia Aanderud, der er chef for data visualization & data science practice hos analyticsselskabet Zencos.

»Hvis ingen ringer og spørger til dit dashboard eller klager over fejl eller på en eller anden måde er kede over noget information, det viser - så har du fejlet,« sagde hun på SAS' Global Forum-konference, der fandt sted tidligere på måneden.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Stilhed betyder i denne sammenhæng én ting, mener Tricia Aanderud:

»De tog det ikke til sig. De er ikke tilfredse med det.«

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger