Visualiseringsekspert: Hvis ingen klager over dit dashboard, har du fejlet

12. juni 2019 kl. 12:46
Visualiseringsekspert: Hvis ingen klager over dit dashboard, har du fejlet
Illustration: master1305 / Bigstock.
Hvis dit dashboard mødes med stilhed, er det dårligt nyt, mener visualiseringsspecialist.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Intet nyt er ikke godt nyt, når det gælder datavisualisering. Hvis dine rapporter og dashboards ikke besvares med klager eller spørgsmål, så er der noget galt.

Tricia Aanderud er Senior Director for Data Visualization og Data Science Practice hos Zencos. Tidligere har hun været chefkonsulent hos And Data, Inc, SAS-udvikler hos Bank of America og BI-chef for Tekelec.

Det mener Tricia Aanderud, der er chef for data visualization & data science practice hos analyticsselskabet Zencos.

»Hvis ingen ringer og spørger til dit dashboard eller klager over fejl eller på en eller anden måde er kede over noget information, det viser - så har du fejlet,« sagde hun på SAS' Global Forum-konference, der fandt sted tidligere på måneden.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Stilhed betyder i denne sammenhæng én ting, mener Tricia Aanderud:

»De tog det ikke til sig. De er ikke tilfredse med det.«

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger