Vismas konsulentforretning solgt: Skifter navn og præsenterer aggressiv vækststrategi
Visma solgte sin konsulent forretning til CVC Partners i slutningen af september. Nu er selskabet klar under navnet Twoday med en ny strategi for de kommende år.
Selskabet skal sammen med sine 2.200 medarbejdere, som er flyttet med fra Visma Consulting, tage kampen op med nogle af de store konsulentvirksomheder som Netcompany og NNIT.
»Det tidligere Visma Consulting ændrer navn til Twoday, mens vores søsterselskaber har så stærke brands i Danmark, at de som endorsed brands indsætter twoday foran deres selskabsnavn,« lyder det fra Lars Berthelsen, administrerende direktør i twoday, i en pressemeddelelse.
Søsterselskaberne hos Twoday er selskaber som Kapacity, Tabular Editor, Two-Many, Co3 og IT Minds, der alle fortsætter med deres nuværende navne.
Twoday har allerede 8.000 kunder inden for både private virksomheder og det offentlige, men planlægger altså at sætte ekstra gang i forretningen de kommende år.
Det konkrete mål lyder, at Twoday skal vokse sig til at blive tredoblet i løbet af de næste fem år.
»Med strategisk og finansiel støtte fra vores nye ejer CVC Capital Partners (CVC), en af verdens førende investeringsvirksomheder, er Twoday godt rustet til at fortsætte sin vækstrejse. Selskabets ambitiøse vækstplaner indebærer blandt andet en tredobling af omsætningen inden for de næste fem år, såvel organisk som gennem opkøb,« udtaler Carsten Boje Møller, koncernchef i Twoday i meddelelsen.
Medarbejdere kan blive medejere
Twoday giver samtidig selskabet medarbejdere mulighed for at købe sig ind i en del af virksomhede, og dermed samtidig blive medejer. En model der er blevet mere populær i løbet af de senere år.
»Vores ambition er at tilbyde et meningsfyldt og udfordrende arbejde med spændende projekter og teknologier, som samtidigt bidrager til det samfund, som vi er en del af. Det er også meget vigtigt at have de rette selskabsværdier og gode incitamentsordninger for, at vi kan tiltrække og fastholde de bedste medarbejdere,« siger Carsten Boje Møller.
Muligheden for at købe medarbejderaktier bliver mange steder brugt som et våben for at holde på medarbejderne i det brandvarme arbejdsmarked, som danske it-virksomheder befinder sig midt i.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.