Virtual Reality-revolutionen er lige på trapperne

Facebook og Samsung annoncerede nye VR-initiativer på Mobile World Congress i Barcelona over weekenden.

Facebook har skabt en social VR-afdeling, og Samsung har på Mobile World Congress i Barcelona afsløret et 360-graders kamera, der skal bidrage til deres eget Gear VR headset. Det skriver TechCrunch.

Fremvisningen af den næste Samsung Galaxy S7-telefon blegnede dog i forhold til satsningen på VR-udstyr.

Samsungs næste Galaxy S7-telefon kan nemlig ikke bryste sig af mange mobiltekniske nyskabelser, men giver forbedrede muligheder for at kunne anvende Samsungs VR-headset.

Samsung håber på at vende stærkt tilbage fra et skuffende mobilsalg ved at satse på VR-teknologi. Facebook er i samme båd, og imens VR-entusiaster venter på at kunne købe Oculus Rifts headset i næste måned, har Facebook oprettet en ny VR-afdeling med flere hundrede programmører ledet af to chefer med erfaring inden for compterspil.

Læs også: Verdens første virtual reality butik åbner i Kødbyen

Mark Zucerberg fortalte under et oplæg, at VR skal være det næste skridt i onlinekommunikation efter tekst, billeder og video. De håber på at få forbrugerne til at omfavne platformen som en social teknologi, hvor man har VR-oplevelser i fællesskab med bekendte.

Oculus Rifts headset vil koste i omegnen af 4.000 kroner, når det kommer på markedet i næste måned. Virksomheden er ejet af Facebook.

Samsungs headset kan erhverves til 800 kr. og bliver foræret væk til dem, der forudbestiller en S7-telefon.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (0)
Log ind eller Opret konto for at kommentere
Pressemeddelelser

Silicom i Søborg har fået stærk vind i sejlene…

Silicom Denmark arbejder med cutting-edge teknologier og er helt fremme hvad angår FPGA teknologien, som har eksisteret i over 20 år.
22. sep 2017

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 2017

Affecto has the solution and the tools you need

According to GDPR, you are required to be in control of all of your personally identifiable and sensitive data. There are only a few software tools on the market to support this requirement today.
13. sep 2017