Microsoft og Nokia lægger nu 141 millioner ekstra kroner i markedsføringspuljen for at hente flere udviklere over til Windows Phone-platformen, skriver Business.dk.
Windows Phone er Microsofts mobilplatform, men begge selskaber er dybt afhængige af dens succes, efter at Nokia i begyndelsen af 2011 besluttede at satse hele butikken på den i stedet for sin egen Meego-platform.
Den første Nokia-telefon med Windows Phone på markedet, Lumia 800, blev generelt positivt modtaget af anmelderne, men Windows Phone-platformen ligger stadig og roder rundt omkring en markedsandel på to procent, skriver Business.dk.
Og desværre går det ikke tjept nok med at få mobiludviklerne til at tage platformen til sig, og dermed mangler der stadig at blive udviklet de rette applikationer, hvilket er afgørende for en mobilplatforms succes på markedet.
Lige nu er der omkring 65.000 apps i Windows Market Place, så der er lang vej op til den halve million eller mere, der gemmer sig i app-butikkerne fra Google og Apple.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.