Version2 lancerer ny guide til it-leverandører

En ny database med flere end 5.000 it-firmaer skal gøre det nemmere at finde din næste it-leverandør. Version2 Pro gør det samtidig muligt for it-firmaer at nå Version2's målgruppe med branchenyheder og produktinformation.

En ny tjeneste med navnet Version2 Pro skal fremover gøre det lettere at finde den rette it-leverandør, hvad enten du er i markedet for softwareprodukter, hostingydelser, forhandlere, brancheløsninger eller rådgivning og konsulentbistand.

Den nye firmadatabase indeholder ved lanceringen flere end 5.000 it-virksomheder, og det er nu op til virksomhederne selv at tilføje oplysninger om de brancher, løsningsområder og produkter, de arbejder med. Arbejder du i en af databasens virksomheder, har du mulighed for at overtage virksomhedens profil og dermed få adgang til at opdatere den med en lang række oplysninger.

Det er muligt at søge efter firmaer ved at klikke på fanebladet "It-firmaer" i Version2's topmenu, men firmaerne og deres indhold vil over de næste par uger også blive integreret en lang række andre steder på version2.dk - heriblandt på forsiden og i forbindelse med artikler.

Hver eneste virksomhed får sin egen profil på Version2, hvor det er muligt at se relaterede artikler fra Version2 samt finde flere oplysninger om firmaet.

Hvis it-virksomhederne er interesserede i at gøre sig mere synlige over for Version2's flere end 90.000 månedlige brugere, kan de opgradere til et Pro-medlemskab, hvor profilen kan opdateres med logo, beskrivelser og flere løsningsområder.

Det er også muligt at integrere profilen med sociale medier, og virksomheden får herudover adgang til at lægge branchenyheder, produktinformation og kundereferencer op. Dette indhold fra virksomhederne eksponeres via emneord relevante steder på version2.dk.

Målet er, at den nye leverandørguide over den næste måneds tid får så mange oplysninger ind, at den bliver et yderst relevant værktøj for de mange it-professionelle, som dagligt er i kontakt med Version2.

Hvis du arbejder for en it-virksomhed og vil redigere dens profil, skal du finde profilsiden og følge anvisningerne herfra. It-virksomheder kan læse mere om Version2 Pro her.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (6)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Anders Lybecker

Jeg kan ikke se at dette giver kunderne den store værdi, især fordi I sorterer leverandørene efter hvem der betaler for jeres service og ikke et mere signede kriterie.

At I tager 19.500 for et år er horibelt, det er vist noget af en penge maskine der sorterer de mindre firmaer fra.

  • 2
  • 0
Lars Malmgren

Hvorfor skulle jeg søge efter virksomheder på Version2.dk, når det mest naturlige er en søgning på Google finder frem til samme firmaers web-sites med bedre og mere uddybende info?

Der er vist ikke lavet en ordentligt (eller nogen) forretningsplan for Version2.dk's nye tiltag....

  • 0
  • 0
Casper Thomsen

Hej Anders og Lars.

At I tager 19.500 for et år er horibelt, det er vist noget af en penge maskine der sorterer de mindre firmaer fra

Vi bruger årligt adskillige millioner på at Version2 kan levere et gratis, redaktionelt produkt, som flere og flere it-professionelle heldigvis holder af og benytter. Vores forretningsmodel er, at vi tillader it-virksomheder at markedsføre sig over for vores brugere, nu også som en del af Version2 Pro. Så annoncering og markedsføring er ikke en pengemaskine, men en nødvendighed for, at vi overhovedet kan levere et redaktionelt produkt.

I Version2 Pro-produktet er ikke bare indeholdt en udvidet virksomhedsprofil, men også muligheden for at synliggøre nyheder og produktbeskrivelser i løbet af året over for Version2's målgruppe - på forsiden, i forbindelse med relaterede nyheder, i nyhedsbrevet, på vores mobilsite og andre steder. Jeg tror ikke, at du kan finde en lignende markedsføringsmulighed over for it-professionelle til den pris.

Jeg kan ikke se at dette giver kunderne den store værdi, især fordi I sorterer leverandørene efter hvem der betaler for jeres service og ikke et mere signede kriterie.

Oversigten er netop lavet med henblik på dette, så alle virksomhed uden betaling har en Light-profil, hvor de kan redigere stamdata og hjemmeside samt tilknytte løsningsområde og produkter. Det er rigtigt, at betalende virksomheder kommer først i listen, men det svarer til annoncerne, når du søger på Google. Ja, de får ekstra synlighed, men det gør ikke søgeresultatet eller oversigten irrelevant.

Hvorfor skulle jeg søge efter virksomheder på Version2.dk, når det mest naturlige er en søgning på Google finder frem til samme firmaers web-sites med bedre og mere uddybende info?

Vi linker også til virksomhedernes egne hjemmesider, så du altid kan finde uddybende information der. Men nogle gange har man brug for et værktøj til at få et overblik over markedet. Hvis virksomhedsprofiler på Version2 ikke indeholder et link til firmaet, kan virksomheden uden betaling selv gå ind og indsætte det.

Med Version2 Pro vil vi lave en oversigt, der er struktureret efter de løsningsområder og produkter, som it-professionelle arbejder med i hverdagen. Af samme årsag som mange foretrækker at benytte hotels.com frem for Google, hvis de søger efter et hotel, eller et dedikeret jobsite frem for Google, hvis de søger efter job.

Der findes også andre gratis alternativer fx LinkedIn og Microsoft PinPoint.

Microsoft Pinpoint er godt eksempel på ovenstående, og det er et glimrende produkt til at finde Microsoft-leverandører. Version2 adskiller sig ved at være leverandøruafhængigt samt give it-virksomheder mulighed for at få deres indhold ud til den store it-målgruppe, der er på Version2.

Vi har en række planer for tiltag, som vil få oversigten til at adskille sig endnu mere fra andre søgetjenester, og forhåbentlig vil I over tid opleve en øget relevans.

Hvis I har konkrete forslag til værktøjer eller funktioner, som vil gøre oversigten mere relevant, hører vi det meget gerne.

Mvh Casper, Version2

  • 0
  • 0
Anders Lybecker

Det er netop featuren for de betalende leverandører "Vises øverst i søgeresultater", der gør denne service ubrugelig.
Hvis denne service skulle give værdi for kunderne, så skal de mest relevante leverandører vises først.

I kunne fx tilbyde Schema.org integration til de betalende brugere, således at data automatisk bliver opdateret ud fra leverandørens site.

  • 0
  • 0
Bjørn Damborg Froberg

Dertil kunne man åbne op for bruger-bedømmelser.. så firmaer der faktisk leverer en god service og support vinder frem i resultaterne.

Det firma jeg arbejder i er slet ikke nævnt, hvilket er lidt skuffende.. men det minder mig meget om Trustpilot. Arbejdede tidligere for en hosting leverandør hvor Trustpilot blev et sted for konkurrenterne at skrive kritiske ting uden at stille nogen form for bevis for at være kunde til rådighed. Vi opdagede det fordi ingen af klagerne kunne fremvise kundenummer, faktura nummer eller andet. Nu var vi også i en branche med mange opstartsfirmaer der gjorde hvad de kunne for at promovere sig selv - også hvis det betød at angribe andre firmaer med falske konti.

Vi endte vidst med, hvis hukommelsen ikke svigter, at droppe Trustpilot fuldstændigt fordi det virkede som en malkemaskine hvor man enten kunne betale, eller lade éns omdømme blive ruineret. Det krævede dog en dialog med ejeren at blive "låst ude" af det system.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere