Uundgåeligt: Prince-feber fik forstærket Billetnet i knæ

Billetnet har til formiddag døjet med en hærskare af Prince-fans, der forgæves har forsøgt at købe en af de 22.000 billetter til musikikonets danske koncerter.

Den er stensikker: Hver gang en stor international kunster kommer til Danmark for at give koncert, kløjes billetbureauernes online-bestillinger i trafikken.

Således måtte Billetnet onsdag formiddag kaste håndklædet i ringen, da salget af 22.000 billetter til musikfænomenet Prince's kommende danske koncerter gik i gang.

»Din forespørgsel kan ikke gennemføres lige nu. Prøv venligst igen senere,« lyder den lakoniske besked på billetnet.dk ifølge Politiken.

Utilfredsheden med Billetnets evne til at håndtere de mange forespørgsler skinner igennem på de sociale meder.

»Billetnet har nok verdens dårligst fungerende hjemmeside. Fyldt med flash og andet der blinker og laver slideshow. Men de mest elimentære funktioner fungerer ikke. Er ikke i stand til at generer et så simpelt svar som "udsolgt" men derimod "den ønskede forespørgsel kan ikke gennemføres. Så bliver der ingen Prince i denne omgang :(« skriver en Facebook-bruger, der bliver sekunderet af en anden:

»Kom nu Billetnet, din gamle sløve pikansjos. Kom nu, kom nu.«

Problemerne kommer på trods af, at Billetnet, der er en del af verdens største billetudbyder Ticketmaster, på forhånd havde allokeret ekstra servermuskler til onsdagens Prince-o-rama.

»Vi tager alle vores salg meget seriøst. Men der er naturligvis nogle, der påkalder sig ekstra interesse blandt publikum. Og denne her (Prince, red.) er absolut én af den slags«, udtalte marketingschef i BilletNet, Kasper Michaelsen forleden til Politiken.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (18)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Lars Ulrik Ærendal

Men det kan vel ikke overraske nogen, så vidt jeg kan huske var der de sammen problem i USA og de solgt derefter de overskyden billedet til dobbelt pris men det har så ikke så meget med denne sag at gør, men det kunne være de skulle ansætte en IT chef der kan en lille smule IT.

  • 0
  • 0
Mikkel Kristensen

men det kunne være de skulle ansætte en IT chef der kan en lille smule IT

Mon ikke det mere handler om cost/benefit? Så længe der ikke er andre der gør det bedre, kan det vel ikke betale sig at smide penge efter et problem som opstår en til to gange om året.

  • 0
  • 0
Lars Røgen

I dag var det Billetnet (ikke Billetlugen) som stod for salget, og jeg fik da billetter til Prince i Herning.

Det var en marginalt bedre oplevelse end da jeg købte billetter til Roger Waters (ved Billetlugen), i dag skulle jeg kun vente ca. 10 minutter før jeg kom igennem.

Sidst var det 20 minutter, og jeg synes at det hele kørte lidt bedre end sidst.

Dermed ikke sagt at der ikke er plads til forbedringer, f.eks. fik man ca. 5 minutter i 10 at vide at der var for mange i kø, så man blev forwardet til forsiden af billetnet.dk. Lidt mystisk når salget først skulle starte kl. 10...

  • 0
  • 0
Uffe Kousgaard

Hvorfor ikke blot lave en lodtrækning mellem dem, der har tilmeldt sig inden kl. 10? Så kan man tilmelde sig i ro og mag. Der er alligevel ingen højere retfærdighed i, hvem der kan klikke hurtigst på en knap præcis 10.00 eller være mest tålmodig.

  • 0
  • 0
Anonym

Mon ikke det mere handler om cost/benefit? Så længe der ikke er andre der gør det bedre, kan det vel ikke betale sig at smide penge efter et problem som opstår en til to gange om året.

Helt korrekt. Mange herinde tror det drejer sig om at lave et perfekt system, men det handler om at sælge et billetter og BilletNet sælger samtlige billetter til de store koncerter.

  • 0
  • 0
Kristian Poulsen

@Uffe

Jeg er helt enig i at en lodtrækning må være mindst lige så retfærdigt som det nuværende system, og samtidig spilder man ikke folks tid.

Det skal her nævnes at Billetlugen har et system hvor de kan sælge billetter efter lodtrækning. Jeg ved ikke om (BilletNet har noget tilsvarende.
Det lader dog til at det er arrangøren der bestemmer hvordan skal sælges.

Citat fra Billetlugen.dk i forbindelse med salg af billetter til FCK Champions League kampe.

[qoute]
Klubben har forsøgt at finde den mest fair løsning for salg af billetter, og har besluttet at oprettet en venteliste på www.billetlugen.dk, der åbner her på siden onsdag den 1. september klokken 12.00. 48 timer senere (3. september kl. 12.00) lukkes ventelisten, og der trækkes derefter lod blandt alle på ventelisten om de udloddede kamppakker. De heldige vil modtage en e-mail med instruktioner om hvordan man køber pakkerne. [/qoute]

Jeg kan forestille mig at forholdene omkring salg via lodtrækning kan være lidt mere omstændelige, da lodtrækningen fx skal foretages af en Notarius Publicus. Når billetterne jo alligevel sælges, så er det måske svært at argumentere for det ekstra 'besvær' i forbindelse med en lodtrækning.

  • 0
  • 0
Klaus Slott

Ja eller som fremført af andre i den tidligere tråd. så kunne man benytte en omvendt auktion. Først udbydes til en vild dyr pris og så nedsættes prisen dag for dag, indtil alle billetter er solgt.

Men det ku' selvfølgeligt blive ubehageligt for fallerede kunstnere, hvis de til sidst må forære billeterne væk.

  • 0
  • 0
Uffe Kousgaard

Mange kunstnere ønsker at også de mindre velbemidlede har mulighed for at købe billetter, da det ofte er de største fans som har dårligst råd og dem som er med til at skabe stemning til koncerterne.

Men som liberal synes jeg ellers vældig godt om idéen :-)

  • 0
  • 0
Stephen Aaskov

Jamen så er det jo ikke cloud-baseret, det vil aldrig komme til at virke.

i gamle dage, før skyen gik ned over landet, ville man have kunnet komme langt med en html pragma eller JavaScript baseret reload - som flytter brugeren til den på forhånd tildelte plads i køen.

Det virker ikke som raketvidenskab.

nej, så det har ikke en chance.

  • 0
  • 0
Ove Andersen

Og så er billetnet i knæ igen.. Først kommer man til en side, hvor man bliver sat i kø til at komme ind på siden.

Når man efter en rum tid kommer ind, kan man prøve at bestille en billet, men nu er jeg tre gange faldet for tidsgrænsen, så der står jeg skal starte forfra fordi jeg har været for langsom. Og det eneste jeg har lavet er at vente på at siderne loades.

Det var da bedre at lukke lidt færre ind og så få dem sluset igennem, i stedet for alle skal prøve igen og igen og igen. Det giver jo bare tredobbelt belastning.

Grrr..

  • 0
  • 0
Ove Andersen

Okay, jeg har, som skrevet, været heldig at komme ind 3 gange.. Men alle forgæves, da siden svarer så langsomt, så jeg ikke når at købe mine billetter indenfor tidsrammen og så får jeg at vide jeg skal starte forfra. Det er dog heldigvis ikke Take That billetter jeg er ude efter, men der er jo også sat andre billetter til salg i dag.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere
IT Company Rank
maximize minimize