Den er stensikker: Hver gang en stor international kunster kommer til Danmark for at give koncert, kløjes billetbureauernes online-bestillinger i trafikken.
Således måtte Billetnet onsdag formiddag kaste håndklædet i ringen, da salget af 22.000 billetter til musikfænomenet Prince's kommende danske koncerter gik i gang.
»Din forespørgsel kan ikke gennemføres lige nu. Prøv venligst igen senere,« lyder den lakoniske besked på billetnet.dk ifølge Politiken.
Utilfredsheden med Billetnets evne til at håndtere de mange forespørgsler skinner igennem på de sociale meder.
»Billetnet har nok verdens dårligst fungerende hjemmeside. Fyldt med flash og andet der blinker og laver slideshow. Men de mest elimentære funktioner fungerer ikke. Er ikke i stand til at generer et så simpelt svar som "udsolgt" men derimod "den ønskede forespørgsel kan ikke gennemføres. Så bliver der ingen Prince i denne omgang :(« skriver en Facebook-bruger, der bliver sekunderet af en anden:
»Kom nu Billetnet, din gamle sløve pikansjos. Kom nu, kom nu.«
Problemerne kommer på trods af, at Billetnet, der er en del af verdens største billetudbyder Ticketmaster, på forhånd havde allokeret ekstra servermuskler til onsdagens Prince-o-rama.
»Vi tager alle vores salg meget seriøst. Men der er naturligvis nogle, der påkalder sig ekstra interesse blandt publikum. Og denne her (Prince, red.) er absolut én af den slags«, udtalte marketingschef i BilletNet, Kasper Michaelsen forleden til Politiken.