Universal vil med virtual reality bombardere dig med reklamer under koncerter

De kommercielle tiltag med virtual reality vælter frem. Nu vil to store medie- og underholdningsselskaber i USA bruge teknologien til markedsføring under koncerter.

Virtual reality vil fremover blive brugt til at bombardere koncertgængere med produktomtaler og markedsføring. Medievirksomheden Clear Channel Communications og Universal Music Group (UMG) går nemlig sammen om at bringe VR ind i koncertkulturen.

Det fremgår ikke præcist, hvordan og hvorfor den enkelte koncertgænger skulle sige ja til at blive udsat for endnu mere kommerciel påvirkning under musikarrangementer. Men samarbejde er etableret for at få det maksimale ud af de to selskabers styrke: UMGs kæmpe kartotek over kunstnere og radiostationen iHearts 245 millioner månedlige lyttere.

»De to selskaber vil tilbyde underholdning og oplevelser med banebrydende teknologi, og sikre betagende virtual reality forestillinger og oplevelser til det amerikanske publikum,« lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også: Porno-handsker, angst-kur og en virtuel hånd: Tre nye trends inden for virtual reality

Kick-off for den nye feature bliver et event med uddeling af musikpriser i april.

I en pressemeddelelse lyder det fra iHearts CEO Bob Pittman:

»Annoncører vil gerne knytte deres brands og produkter til musik og kunstnere på nye innovative måder. Vi er førende inden for branchen og har de bedste musikarrangementer, som vi nu vil understøtte med en blanding af musik og VR som et helt unikt markedsføringsredskab.«

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (1)
Log ind eller Opret konto for at kommentere
Pressemeddelelser

Silicom i Søborg har fået stærk vind i sejlene…

Silicom Denmark arbejder med cutting-edge teknologier og er helt fremme hvad angår FPGA teknologien, som har eksisteret i over 20 år.
22. sep 2017

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 2017

Affecto has the solution and the tools you need

According to GDPR, you are required to be in control of all of your personally identifiable and sensitive data. There are only a few software tools on the market to support this requirement today.
13. sep 2017