Universal vil med virtual reality bombardere dig med reklamer under koncerter

De kommercielle tiltag med virtual reality vælter frem. Nu vil to store medie- og underholdningsselskaber i USA bruge teknologien til markedsføring under koncerter.

Virtual reality vil fremover blive brugt til at bombardere koncertgængere med produktomtaler og markedsføring. Medievirksomheden Clear Channel Communications og Universal Music Group (UMG) går nemlig sammen om at bringe VR ind i koncertkulturen.

Det fremgår ikke præcist, hvordan og hvorfor den enkelte koncertgænger skulle sige ja til at blive udsat for endnu mere kommerciel påvirkning under musikarrangementer. Men samarbejde er etableret for at få det maksimale ud af de to selskabers styrke: UMGs kæmpe kartotek over kunstnere og radiostationen iHearts 245 millioner månedlige lyttere.

»De to selskaber vil tilbyde underholdning og oplevelser med banebrydende teknologi, og sikre betagende virtual reality forestillinger og oplevelser til det amerikanske publikum,« lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også: Porno-handsker, angst-kur og en virtuel hånd: Tre nye trends inden for virtual reality

Kick-off for den nye feature bliver et event med uddeling af musikpriser i april.

I en pressemeddelelse lyder det fra iHearts CEO Bob Pittman:

»Annoncører vil gerne knytte deres brands og produkter til musik og kunstnere på nye innovative måder. Vi er førende inden for branchen og har de bedste musikarrangementer, som vi nu vil understøtte med en blanding af musik og VR som et helt unikt markedsføringsredskab.«

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Kommentarer (1)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer