Undersøgelse: 9 ud af 10 danskere er glade for borger.dk

Illustration: bigstock
92 procent af danskerne er ifølge en undersøgelse fra Digitaliseringsstyrelsen tilfredse med den digitale indgang til det offentlige.

Danskernes digitale indgang til det offentlige, Borger.dk, er tilsyneladende et hit, og 92 procent af borgere er enten "tilfredse" eller "meget tilfredse" med portalen.

Det fremgår af en undersøgelse fra Digitaliseringsstyrelsen.

Undersøgelsen baserer sig på 4428 besvarelser i en pop up på Borger.dk, og ifølge styrelsen er borgerne lige tilfredse uanset hvilken enhed, de tilgår sitet fra.

»Selvom der er en høj tilfredshed, så stopper vi ikke med at forbedre og udvikle borger.dk. Mulighederne for hvilken digital service vi kan give borgerne, bliver konstant udvidet, og borgernes forventninger til offentlig digital service øges tilsvarende. Der er hele tiden områder, vi kan udvikle, så de bliver endnu bedre, og når 92 pct. af borgerne føler sig trygge ved at bruge portalen, så står vi på et rigtig godt fundament at arbejde videre fra,« udtaler Helle Junge Nielsen, der er kontorchef for Borger.dk hos Digitaliseringsstyrelsen.

Borger.dk blev besøgt mere end 58 millioner gange i 2020.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (15)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#9 Ditlev Petersen

Nu jeg husker det, så kan borger.dk bruges til at slå sig selv op i cpr og se hvem der abonnerer på cpr om mig. Så jeg har brugt den en gang sidste år.

Jeg bruger derimod sundhed.dk en del. Den udmærker sig ved at skide i egen rede, når jeg logger på. "Der er opstået en fejl, udskift browser eller pc". Så den må efterlade noget snavs, når den kører i Opera f.eks.

  • 1
  • 0
#12 Maciej Szeliga

borger.dk er der hvor du er nødt til at læse din obligatoriske digitale post fra myndighederne, hvis du nægter at godkende e-boks.dk's brugerbetingelser

Hvis du ikke har NemID så bruger du ikke borger.dk

Jeg mener i det hele taget at hele det der NemID burde suspenderes indtil sikkerhedsproblemerne er løst og sammenhængende klarlagt og "låst" så ændringer i en tilsyneladende helt uafhængig ting ikke kompromiterer NemID (som f.eks. ændring i postloven gjorde det).

  • 5
  • 1
#13 Denny Christensen

borger.dk (og for virksomheder virk.dk) er glimrende portaler til at se engagement med det offentlige.

Det kniber lidt mere med at få offentlige instanser til at levere data, men det er sådan set ikke portalens skyld.

  • 1
  • 0
#15 Nis Schmidt

Jeg bruger Win10 og Edge på borger.dk og får tit (hver gang) denne besked efter Nem-login.

Der opstod en fejl på serveren (fejl 500) Information Der er sket en fejl og siden kan ikke vises. Hvis du fik fejlen i forbindelse med log ind eller log af, anbefaler vi, at du lukker browseren helt og prøver igen.

Siden går dog videre til min eBoks, når jeg klikker på "Digital post".

Jeg antager det er et prb med vedligehold eller test.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere