Udvikler om fremtiden for læringsteknologier: »Vi skal stoppe skyttegravskrigen imellem digital læring versus lærer«

Plus15. april 2021 kl. 06:201
Ulrik Juul Christensen
Illustration: Foto: Caroline Juul Ellervik.
Efterspørgslen på digital læringsteknologi er eksploderet under corona. Men direktør for tech-virksomheden Area9 Lyceum savner en samlet digital infrastruktur i uddannelsesverdenen.
Artiklen er ældre end 30 dage

Nedlukningerne af uddannelsesinstitutionerne under corona har tvunget elever, undervisere og skoleledere til at tænke over, hvilken rolle digitale læremidler og -teknologier kan spille i undervisningen. Men det har også fået udviklere af teknologiske uddannelsesløsninger til at tænke over, hvordan de på nye måder kan bidrage til fremtidens forhold mellem teknologi og læring. 

Gratis adgang i 30 dage

Tegn et gratis prøveabonnement og få adgang til alt PLUS-indhold på Ing.dk, Version2 og Radar, helt uden binding eller betalingsoplysninger.

Alternativt kan du købe et abonnement
remove_circle
Har du allerede et PLUS-abonnement eller klip?
close

Velkommen til PLUS

Da du er ved at tilmelde dig en gratis prøve beder vi dig hjælpe os med at gøre vores indhold mere relevant for dig, ved at vælge et eller flere emner der interesserer dig.

Vælg mindst et emne *
Du skal vælge en adgangskode til når du fremover skal logge ind på din brugerkonto.
visibility
Dit medlemskab giver adgang
Som medlem af IDA har du gratis adgang til PLUS-indhold, som en del af dit medlemskab. Fortsæt med MitIDA for at aktivere din adgang til indholdet.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk
Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Ing.dk, Version2 og Radar
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Ing.dk, Version2 og Radar, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
1 kommentar.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
1
16. april 2021 kl. 08:22

Der er gode pointer i artiklen, men jeg er lidt i tvivl om, hvor han får sit billede af teknologi i uddannelsesverdenen fra. For øvrigt - one size doesn't fit all. BPI - brugerportalsinitiativet har været forsøgt, men det er mere eller mindre kulsejlet. Pointen om differentiering er oplagt, og det er vigtigt, at den stadig tager afsæt i den danske tradition og har fokus på at styrke samarbejde.