Twitters nye privatlivspolitik: Fravælg deling af private data med tredjepart

Twitter påstår, at firmaets nye privatlivspolitik tilbyder brugerne 'the best and most transparent privacy and data controls'. Men firmaet prøver alligevel at få brugerne til blankt at acceptere at blive tracket.

Twitter har opdateret sin privatlivspolitik 'for at give dig en mere personlige Twitter-oplevelse'.

Som det ofte er i sådanne tilfælde, kan det være værd at klikke på den mulighed, som firmaet så åbenlyst ønsker, at du ikke klikker på. Altså det lille kedelige link, der giver mulighed for at gennemgå indstillingerne, i stedet for den store blå 'lyder godt'-knap.

Twitter har valgt for dig

Vælger du den rigtige løsning, kan du se, at Twitter - på dine vegne - har sat hak i så godt som alle de bokse, der giver bedst mulighed for, at de kan udnytte dine data.

Er du ikke interesseret i det, kan du jo fjerne fluebenene igen.

Her er de indstillinger, som Twitter har valgt som default.

F.eks. kan du frasige dig, at Twitter deler dine private data med tredjepart - også selvom Twitter forsikrer dig, at informationerne aldrig indeholder dit navn, e-mail eller telefonnummer. Det sociale medie giver dog ikke nogen yderligere beskrivelse af, hvilke data som så deles.

I indstillingerne får du også mulighed for at frasige dig de personlige annoncer, som Twitters annoncepartnere præsenterer dig for - også når du forlader siden.

Samtidig kan du fravælge nogle af de parametre, som annoncørerne bruger til at målrette reklamerne.

Hvad de nye privatlivsbetingelser ellers indeholder, kan du læse mere om i Twitters eget blogindlæg. Vil du vide, hvad der gemmer sig bag de fluffy buzz-ord, må du som altid gnave dig igennem den egentlige privacy policy.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Følg forløbet

Kommentarer (0)

Kommentarer (0)
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Silicom i Søborg har fået stærk vind i sejlene…

Silicom Denmark arbejder med cutting-edge teknologier og er helt fremme hvad angår FPGA teknologien, som har eksisteret i over 20 år.
22. sep 10:29

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 2017

Affecto has the solution and the tools you need

According to GDPR, you are required to be in control of all of your personally identifiable and sensitive data. There are only a few software tools on the market to support this requirement today.
13. sep 2017