Twitters nye privatlivspolitik: Fravælg deling af private data med tredjepart

Twitter påstår, at firmaets nye privatlivspolitik tilbyder brugerne 'the best and most transparent privacy and data controls'. Men firmaet prøver alligevel at få brugerne til blankt at acceptere at blive tracket.

Twitter har opdateret sin privatlivspolitik 'for at give dig en mere personlige Twitter-oplevelse'.

Som det ofte er i sådanne tilfælde, kan det være værd at klikke på den mulighed, som firmaet så åbenlyst ønsker, at du ikke klikker på. Altså det lille kedelige link, der giver mulighed for at gennemgå indstillingerne, i stedet for den store blå 'lyder godt'-knap.

Twitter har valgt for dig

Vælger du den rigtige løsning, kan du se, at Twitter - på dine vegne - har sat hak i så godt som alle de bokse, der giver bedst mulighed for, at de kan udnytte dine data.

Er du ikke interesseret i det, kan du jo fjerne fluebenene igen.

Her er de indstillinger, som Twitter har valgt som default.

F.eks. kan du frasige dig, at Twitter deler dine private data med tredjepart - også selvom Twitter forsikrer dig, at informationerne aldrig indeholder dit navn, e-mail eller telefonnummer. Det sociale medie giver dog ikke nogen yderligere beskrivelse af, hvilke data som så deles.

I indstillingerne får du også mulighed for at frasige dig de personlige annoncer, som Twitters annoncepartnere præsenterer dig for - også når du forlader siden.

Samtidig kan du fravælge nogle af de parametre, som annoncørerne bruger til at målrette reklamerne.

Hvad de nye privatlivsbetingelser ellers indeholder, kan du læse mere om i Twitters eget blogindlæg. Vil du vide, hvad der gemmer sig bag de fluffy buzz-ord, må du som altid gnave dig igennem den egentlige privacy policy.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Følg forløbet

Kommentarer (0)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Affecto Denmark reaches highest Microsoft Partner level

Affecto Denmark, a leading provider of data-driven solutions, has reached the highest level in the Microsoft partner ecosystem: Managed Partner.
22. jun 13:45

Innovate your business with Affecto's IoT Explorer Kit

Are you unsure if Internet of Things fits your business strategy?
31. maj 2017

Big Data Lake Summit: Fast and Trusted Insights

If you want to outpace, outsmart and outperform your competition in a digital world, you need trusted data that can be turned into actionable business insights at speed.
24. apr 2017