Twitter-rygter: 140 tegn kan blive til 10.000 til forår

Det sociale medie overvejer at skrotte den karakteristiske tegn-begrænsning. Aktiekursen svarer igen ved at falde yderligere.

Twitter overvejer at droppe det mest unikke træk ved sin sociale medie-platform: maksimumgrænsen på 140 tegn. I stedet skal fremtiden tweets være så godt som ubegrænsede i længden - eller nærmere bestemt 10.000 tegn.

Kilder har over for tech-mediet re/code afsløret, at Twitter satser på at implementere ændringen i første kvartal af 2016.

Læs også: Twitter advarer enkelte brugere mod forsøg på hacking

Ændringen er ikke bekræftet af Twitter-chef Jack Dorsey. Men i en længere tekst på netop Twitter forklarer techbossen, hvorfor ændringen kan være en god ide.

Mange brugere omgår i forvejen restriktionen ved at tage screenshots af tekst eller lignende. Ved at lade folk skrive længere kan tekster i billeder i stedet blive søgbare, skriver Jack Dorsey.

Læs også: Nye tal: Links til sociale medier topper listen over ‘retten til at blive glemt’-forespørgsler

Twitters aktiekurs, der længe har peget nedad, tog ikke nyheden pænt. Siden re/codes artikel er aktien ifølge The Guardian faldet med over 2 procent og sælges nu for omkring en tredjedel af prisen fra januar 2014 - den laveste kurs nogensinde.

Tegngrænsen på 140 har eksisteret siden kort tid efter, at Twitter blev opfundet. Dengang skulle længden passe med, hvad der kunne sendes i en sms, plus et brugernavn.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Følg forløbet

Kommentarer (0)

Kommentarer (0)
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Affecto Denmark reaches highest Microsoft Partner level

Affecto Denmark, a leading provider of data-driven solutions, has reached the highest level in the Microsoft partner ecosystem: Managed Partner.
22. jun 2017

Innovate your business with Affecto's IoT Explorer Kit

Are you unsure if Internet of Things fits your business strategy?
31. maj 2017

Big Data Lake Summit: Fast and Trusted Insights

If you want to outpace, outsmart and outperform your competition in a digital world, you need trusted data that can be turned into actionable business insights at speed.
24. apr 2017