Twitter brugte mail-adresser og telefonnumre til at målrette annoncer

Illustration: sasha85ru/BigStock
Information, der skulle optimere sikkerheden for Twitter-brugere, blev i stedet brugt til at målrette annoncer mod de enkelte brugere.

En tofaktorgodkendelse kan være med til at øge forbrugerens sikkerhed i forbindelse med forsøg på identitetstyveri. Dette gør sig også gældende for brugerne på Twitter.

Til gengæld viser det sig nu, at Twitter har taget de telefonnumre og mail-adresser, som tjenestens brugere har udleveret til Twitter i forbindelse med en tofaktorgodkendelse, og anvendt disse data til at målrette annoncer mod de enkelte brugere.

Det skriver Forbes.com

Læs også: Twitter-direktørs telefonnummer kompromitteret og brugt til udsendelse af bombe-tweet

Twitter fortæller, at man har anvendt telefonnumre og mail-adresser på platformens brugere til Twitters egne systemer, som kæder platformens brugere sammen med eventuelle annoncører, der kunne have interesse i at målrette annoncer mod den givne bruger.

»Når en annoncør uploader deres marketingliste, har vi muligvis matchet brugere på Twitter til disse lister baseret på den mail-adresse eller det telefonnummer, som af sikkerhedsmæssige årsager har været knyttet til brugeren,« skriver Twitter på sin egen hjemmeside.

Brugen af sikkerhedsoplysninger til at målrette annoncer blev efter sigende stoppet og håndteret tilbage i september.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (1)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere