Tv-station vinder over Microsoft i strid om Skydrive-navnet

Microsoft risikerer at skulle finde på et nyt navn til selskabets cloud-baserede lagerplads Skydrive i Europa, efter tv-stationen Sky har vundet en retssag i Storbritannien.

Microsofts Skydrive-tjeneste kan blive nødt til at skulle omdøbes på det europæiske marked, efter tv-stationen BSkyB har vundet en retssag i Storbritannien. Det skriver Techcrunch.

BSkyB står bag en række tjenester, hvor ordet 'Sky' indgår i navnet, som stammer fra navnet på tv-kanalen Sky, som er firmaets bedst kendte produkt.

Imidlertid har BSkyB også tidligere lanceret blandt andet streaming-tjenester og online lagerplads, og det er medvirkende til, at en britisk dommer har givet tv-selskabet medhold ifølge Techcrunch.

Skydrive er Microsofts onlinebaserede lagerplads, som blandt andet er indbygget i Office 365, Windows 8 og Windows Phone.

Microsoft hævder på sin side, at der ikke er risiko for forveksling mellem Microsofts tjeneste og de tjenester BSkyB tilbyder. Derfor har Microsoft ifølge Techcrunch også tænkt sig at appellere den britiske dom.

Sagen minder i øvrigt om Microsofts kamp mod den tyske detailhandelskoncern Metro, som ikke ville tillade, at Microsoft brugte navnet Metro om den nye brugergrænseflade i Windows 8. Det udløste - få måneder før lanceringen af styresystemet - en større forvirring om navnet på brugergrænsefladen, som Microsoft i stedet endte med at kalde Modern UI.

Læs også: Microsoft kæmper for at finde afløser til Metro-navnet: Nu hedder det 'Modern UI Style'

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (6)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Martin Slot

Mit navn er Martin Slot. I fremtiden ender det vel med at jeg bliver sagsøgt af samtlige vinproducenter, godsejere og dovendyr. Metro søgsmålet kunne jeg forstå, men det her er på grænsen til det latterlige.

  • 3
  • 3
Leif Neland

Hvordan kan en forretning, der sælger dagligvarer og et it-firma, der sælger software komme i konflikt om et varemærke?

Hvor mange kan tro at "the new metro interface" drejer sig om en ny måde at købe leverpostej?

Hvis nogen kommer til at tænke på købmanden, når de ser en reklame for metro, så er det vel en fordel for købmanden.

Med mindre nogle er så irriteret over Metro-interfacet, at de ikke vil handle i Metro :-)

Apple Records og Apple Computer kunne da sameksistere fint. Indtil iTunes ihvertfald.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere
IT Company Rank
maximize minimize