Trustpilot udvikler sentiment-model: NLP-teknologien er blevet moden

Illustration: Bigstock
Trustpilots Review Insights-værktøj scanner anmeldelser og vurderer, hvad kunder roser, og hvad de kritiserer.

Denne artikel er forkortet. Læs den fulde udgave på PRO-mediet DataTech.

Der kan være megen værdifuld feedback at hente ud af anmeldelser på Trustpilot – men hvis man modtager over 100 anmeldelser om ugen, kan det være vanskeligt at finde de mest væsentlige pointer i mængden.

Derfor har selskabet udviklet en model til sentiment-analyse, der kan analysere kommentarer for at finde ud af, hvad der er negativt, hvad der er positivt, og hvad der skrives om.

»Når vi taler med kunderne, hører vi, at de rigtig gerne vil bruge feedback fra kunderne til at blive bedre,« fortæller Kristian Schou, der er Product Manager for Data Products hos Trustpilot.

»Faktisk bruger en del af vores kunder mange ressourcer på at gå igennem anmeldelser manuelt og prøve at finde de ting, de skal forbedre. Og det kan være en overvældende opgave at skulle gennemgå hundred- eller tusindvis af anmeldelser hver måned,« forklarer han.

For Trustpilot selv har redskabet allerede ledt til en åbenbaring med hensyn til, hvilke kommentarer der egentlig er de mest værdifulde.

På PRO-mediet DataTech kan du læse meget mere om, hvordan produktholdet udviklede Review Insights-værktøjet, hvordan Trustpilot sikrer gennemsigtighed i analysen, og hvor vigtig KPI'er er for projektets succes.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere
Brugerundersøgelse Version2
maximize minimize