Transport for London (TfL) er en organisation med et stort arbejdsområde. Ikke alene driver de Londons busser og undergrundsbane. De står også for millionbyens vejnet og lyskryds, udsteder taxa-licenser og har ansvaret for at både cyklister og fodgængere kan færdes i byen.
Til den opgave bruger de data. Rigtig meget data.
»Vi har et mantra, der hedder 'hver en rejse tæller',« fortæller Lauren Sager Weinstein, der er Chief Data Officer hos TfL, på Gartners Data & Analytics Summit, der fandt sted i London i sidste måned.
»Det elsker jeg, for det passer rigtig godt ind i datatankegangen. Vi vil gerne bruge data fra alle vores rejser, over alle vores tjenester, til at forbedre TfL.«
På en typisk dag kommer der 19 millioner events gennem Londons smartcard-system - hvilket vil sige rejsende, der tjekker ind og ud med enten Oyster-kort eller kontaktløst betalingskort.
Telemetri- og logdata fra busserne løber op i over 134 millioner events, 12 millioner datapunkter kommer fra automatisk nummerpladeaflæsere fra 1.600 kameraer, mens såkaldte SCOOT-detektorer måler trafikken ved tusindvis af vejkryds.