Topbrands i phishingangreb: Amazon og Google topper listen

Illustration: Laslau | Bigstock
Svindlere bruger oftest nogle af verdens største brands til deres phishingangreb.

Når svindlere bruger phishingangreb for at stjæle ofres oplysninger, så benytter de oftest nogle af verdens største brands til det.

Det skriver Finans.

Data indsamlet fra Check Point Research på vegne af Statista viser nemlig, at Google og Amazon topper listen over brands udnyttet til scams:

• Google – 13 procent
• Amazon – 13 procent
• WhatsApp – 9 procent
• Facebook – 9 procent
• Microsoft – 7 procent
• Outlook – 3 procent
• Netflix – 2 procent
• Apple – 2 procent
• Huawei – 2 procent
• Paypal – 2 procent

Når svindlerne bruger brands med meget autoritet, så har de typisk lettere ved at lokke oplysninger ud af ofrene som f.eks. kreditkortoplysninger og pinkoder.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere