Topbrands i phishingangreb: Amazon og Google topper listen
Når svindlere bruger phishingangreb for at stjæle ofres oplysninger, så benytter de oftest nogle af verdens største brands til det.
Det skriver Finans.
Data indsamlet fra Check Point Research på vegne af Statista viser nemlig, at Google og Amazon topper listen over brands udnyttet til scams:
• Google – 13 procent
• Amazon – 13 procent
• WhatsApp – 9 procent
• Facebook – 9 procent
• Microsoft – 7 procent
• Outlook – 3 procent
• Netflix – 2 procent
• Apple – 2 procent
• Huawei – 2 procent
• Paypal – 2 procent
Når svindlerne bruger brands med meget autoritet, så har de typisk lettere ved at lokke oplysninger ud af ofrene som f.eks. kreditkortoplysninger og pinkoder.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.