Topbrands i phishingangreb: Amazon og Google topper listen

31. august 2020 kl. 08:46
Topbrands i phishingangreb: Amazon og Google topper listen
Illustration: Laslau | Bigstock.
Svindlere bruger oftest nogle af verdens største brands til deres phishingangreb.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Når svindlere bruger phishingangreb for at stjæle ofres oplysninger, så benytter de oftest nogle af verdens største brands til det.

Det skriver Finans.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Data indsamlet fra Check Point Research på vegne af Statista viser nemlig, at Google og Amazon topper listen over brands udnyttet til scams:

• Google – 13 procent
• Amazon – 13 procent
• WhatsApp – 9 procent
• Facebook – 9 procent
• Microsoft – 7 procent
• Outlook – 3 procent
• Netflix – 2 procent
• Apple – 2 procent
• Huawei – 2 procent
• Paypal – 2 procent

Når svindlerne bruger brands med meget autoritet, så har de typisk lettere ved at lokke oplysninger ud af ofrene som f.eks. kreditkortoplysninger og pinkoder.

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Fortsæt din læsning

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger