Telmore sender kunder trusselsmails efter stor it-omlægning

En systemopdatering har fået fejlene til at regne ned over teleselskabet Telmore. Nye kunder får trusselsbreve om, at de ikke har betalt regningen, og gamle kunder får regninger udspecificeret i milliontedele øre.

Teleselskabet Telmore kæmper i øjeblikket med at rette en lang række fejl, der er dukket op efter en større opdatering af selskabets faktureringssystem.

I mellemtiden må sælgere manuelt indtaste nye abonnenter i systemet. Det har ført til, at nye kunder uretmæssigt har modtaget trusselsmails om, at deres saldo var i minus selvom de få minutter forinden havde oprettet sig som kunder med første måned gratis. Version2 er således bekendt med mindst to Telmore-kunder, der har fået en sådan mail.

En af dem blev så arrig over mailen, at hun valgte at forfatte en blogindlæg. Som eksisterende Telmore-kunde blev hun ringet op og tilbudt et særskilt sim-kort til sin iPad. I blog-indlægget beskriver hun, at hun lod sig lokke særligt på baggrund af løftet om, at første måned var gratis. Få timer senere modtog hun mailen fra Telmore.

»Hvad er da det for noget pjat? Lokke gamle kunder ind i butikken en gang mere, og få timer senere true os med bål og brand, fordi der ikke er betalt for noget, der er lovet ville være gratis! Det kan I gøre bedre Telmore,« skriver Inger B. Møller på sin blog.

Hos Telmore er man klar over fejlen og forsikrer, at man er i gang med at undersøge problemets omfang.

»Vi arbejder på at at køre tilmeldingerne igennem og samler op, hvis der skulle være andre. Umiddelbart er det meget få, det er sket for, da det er begrænset til enkeltstående manuelle fejl og ikke systematiske fejl,« siger markedsdirektør i Telmore, Claus Nielsen, til Version2.

Den store system-omlægning har tilsyneladende voldt flere problemer for den danske mobiloperatør. Således har der for nylig været eksempler på, at Telmore sendte beskeder ud til kunderne med oplysninger om, at de havde trukket et beløb på kontoen med et tal helt ned til en milliontedel øre.

Telmores egen hjemmeside kan man se en liste over driftsproblemer.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (9)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Jesper Hansen

Udover de nævnte problemer her kan nævnes at de trækker voldsomt mange penge for "opkald modtaget i udlandet" hos de kunder som har været i udlandet. Problemet er bare at de ingen opkald har modtaget og at dem der angiveligt har ringet er beskedcentraler - herunder Telmores egen! Mine forældre var en tur i Frankrig og er blevet trukket for knap 200 opkald de skulle have modtaget - til 6 kr stykket. Det er vanvittigt amatøragtigt gennemført det her.

Ringer man til dem og fortæller dem det forstår de ikke fejlen men går med til at kreditere pengene fordi de godt kan se der er noget galt. Det sker så heller ikke særlig glidende, jeg venter stadig på pengene for de ovenstående opkald, på trods af det var i tirsdags de lovede at overføre dem.

Jens Henriksen

Mine professionelle og private erfaringer med teleselskaber omfatter TDC, 3, Telmore, M3, Telenor, og før dem de hedengangne Mobilix, Sonofon og Tele2.
Af de nuværende aktører har Telmore uden for konkurrence været det mest professionelle, fejlfri og servicemindede bekendtskab.

At de har oplevet en bølge af systemfejl efter en massiv opdatering er selvfølgelig kritisabelt, men ligefrem at svine dem til er helt ubegrundet, når de endnu ikke har fået en rimelig chance til at rette de mange fejl.

Få dages ventetid er IKKE mangel på vilje til at løse problemerne, det er det til gengæld, når man som i tilfældet Telenor kan slås med dem i halve år uden nogensinde at få rettet deres utallige og helt vanvittige fejl.

  • og nej, jeg arbejder ikke for Telmore.
Jesper Hansen

At de har oplevet en bølge af systemfejl efter en massiv opdatering er selvfølgelig kritisabelt, men ligefrem at svine dem til er helt ubegrundet, når de endnu ikke har fået en rimelig chance til at rette de mange fejl.

En rimelig chance? De har haft 6 hver dage og en weekend til at løse problemet nu. Det er yderst kritisabelt for kunder der er på ferie at de bliver trukket tusindvis af kroner pga fejl.

Henrik Moltke

De har spærret mit telefon, og kan ikke tage imod betalinger så jeg kan få den genåbnet. Til gengæld får jeg lov til at betale et gebyr (og har forsøgt at få penge ind på den 10-15 gange) fordi jeg ikke har indbetalt. Jeg synes alt andet end en solid godskrivning ville være uacceptabelt.

Johnny Rose Larsen

Måske skulle version2 forsøge at få en kommentar fra Telmore. Der er stadig massive problemer med deres hjemmeside, optankninger, numre der er forsvundet fra ens Mobilchef (og dermed også den automatiske optankning). Så ikke underligt hvis ens saldo går i minus. Der er massive Facebook kommentarer pt. men ingen svar fra Telmore. Og siden denne artikel er der nu gået 9 dage. Hvad er en rimelig fejlretningstid ?

Jan Rouvillain

Telmore dobbeltkontere tale opkald og sms!

Ifølge Telmores hjemmeside er hele min familie tilsyneladende blevet dobbelt konteret i august og september for opkald og SMS. Jeg kan ikke hente mine fakturaer og kontrollere hvad jeg skal have tilbage.

Det bliver sejt at komme igennem og det bliver på papir, så eventuelle krav er dokumenteret.

Det er da en edb-fejl der siger spar to. Det var da noget for Version2 at kaste sig over.

s_ mejlhede

Mine professionelle og private erfaringer med teleselskaber omfatter TDC,


Og nu skal Telmore malkes efter salg til TDC.

"
Af de nuværende aktører har Telmore uden for konkurrence været det mest professionelle, fejlfri og servicemindede bekendtskab."

"har" er nok den bedste beskrivelse, for 1-2 år siden, have alle i min omgangskreds telmore, nu kender jeg ingen. At de så putter penge i TV reklame for at få nye kunder, for dem de har jaget væk virker lige så meget som Danske Banks reklame for at forbedre deres image.

Respekt og god Images er ikke noget man kan købe sig til, det er noget man gør sig fortjent til.

Log ind eller Opret konto for at kommentere