Teleselskabet Telmore har skiftet it-platform, og det har resulteret i massive problemer for selskabets kunder, der modtager uretmæssige inkasso-mails og forkerte fakturaer. Ifølge selskabets it-direktør, Thomas Hagen Stampe, er det vilkårene, når man laver store it ændringer.
»Dette her er et stort projekt, som vi startede på allerede sidste år. Vi har rykket 700.000 kunder over på en ny it-platform, og man laver ikke så store udrulninger, uden at det har en effekt. Dette her har ramt kunderne, og det er vi selvfølgelig rigtig kede af,« siger Thomas Stampe til Version2.
På Telmores Facebook-side hober klagerne sig op, og på selskabets egen hjemmeside kan man se, at der i skrivende stund er problemer med blandt andet kreditering af forkerte regninger, driftsproblemer på hjemmesiden, lange svartider på selvbetjening, levering af web-sms og en række andre ting. Flere af fejlene begrundes med systemopdateringen, men Thomas Stampe er trods alt tilfreds med forløbet. Han mener, at det også handler om, at kunderne skal forstå de ændringer, der er foretaget.
»Jeg synes, at det er gået godt. Men det er et stort projekt, og der er kommet nye kundeoplevelser, blandt andet automatisk optankning af taletid. Så vi skal sikre, at alle kunderne har lært og forstået de ændringer, der er kommet. Og vi har fået langt flere henvendelser, end vi havde regnet med, så der har dannet sig en flaskehals. Vi arbejder i døgndrift på at løse problemerne, og vi snakker få dage, før kunderne vil opleve normal tilstand,« siger Thomas Stampe til Version2.