Telenor har i dag købt mobilselskabet Bibob for 93 mio. kroner. Købet får ikke betydning for Bibobs kunder eller medarbejdere, og Bibob fortsætter som selvstændigt brand.
»Bibob har på rekordtid skabt flotte resultater og opbygget en sund mobilforretning med 69.000 kunder. Vi vil fortsætte dette arbejde og bygge videre på Bibob-brandet,« udtaler Henrik Clausen, adm. direktør i Telenor Danmark i en pressemeddelelse.
Med købet af Bibob opnår Telenor en markedsandel på 27 procent og cementerer dermed andenpladsen efter TDC på det danske mobilmarked.
»Ambitionen om løbende at styrke vores markedsposition kan dels nås gennem organisk vækst, dels via opkøb. Vores køb af Bibob i dag er et godt eksempel på det sidste,« fortsætter Henrik Clausen.
**Bibob fortsætter **
Bibob fortsætter som selvstændigt brand og får Sonofons wholesaledirektør, Allan Koch, som administrerende direktør. Købet får hverken betydning for Bibobs kunder eller medarbejdere.
Det er tredje gang, at tele-iværskætteren Frank Rasmussen sælger sin virksomhed. Først var det bredbåndsselskabet Image Scandinavia, derefter Telmore og nu altså Bibob.
Købet skal ikke godkendes af Konkurrencestyrelsen og træder derfor i kraft pr. dags dato.