Telenor fyrer 138 danske medarbejdere

138 danske medarbejdere i Telenor skal fyres. Faldende indtjening på et benhårdt mobilmarked får skylden.

Lidt mere end hver 10. danske ansatte i det norske teleselskab Telenor skal se sig om efter nyt arbejde.

Telenor meddeler onsdag, at 13 procent af de ansatte herhjemme skal fyres i løbet af 2013. Nedskæringerne skyldes angiveligt faldende indtjening på grund af den hårde konkurrence på det danske telemarked.

Det betyder et farvel til 138 danske ansatte i denne omgang:

»Desværre må vi sige farvel til gode kolleger. Det er en beslutning, som er ekstremt svær at træffe, men den er nødvendig for at reducere vores omkostninger og gøre plads til nye kompetencer, som skal bidrage til at bære os igennem den transformation, vi har indledt,« udtaler administrerende direktør i Telenor, Marek Slacik.

Telenor opretter dog cirka 50 nye stillinger for at sikre at have de rette kompetencer til at implementere selskabets nye strategi:

»Indtil i dag har vi fokuseret på at få nye kunder for næsten enhver pris. Det laver vi om på nu. Vi skal i stedet tiltrække nye kunder ved at øge loyaliteten og tilfredsheden blandt vores to millioner eksisterende kunder. Det vil vi blandt andet opnå ved at give vores eksisterende kunder markedets bedste dataprodukter på et netværk, der i år bliver enestående godt i kraft alle vores investeringer i både 4G og markant bedre 3G-dækning,« udtaler Marek Slacik.

Udover de 138 ansatte vil cirka 150 stillinger ikke blive genbesat i 2013. Og endelig vil 38 stillinger blive outsourcet, fremgår det af meddelelsen.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (1)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#1 John Vedsegaard

Som har været mit selskab, siden jeg fik min første mobiltelefon. Dels er det billigst for mig, dels giver jeg selskaber som ringer til mig karantæne i mindst 1 år pr. opkald, hvilket vil sige at Telia har karantæne i de næste 20 år, da intet selskab laver mere telefonspam.

Omvendt henvender Telenor sig aldrig med mindre jeg beder dem om det, det gør at de fortjener respekt fra min side.

  • 2
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere