Tech-giganters jagt på metaverset kan blive lukrativ for danske spiludviklere: »Der er så mange investorpenge i omløb«
Siden slut-80’erne har spilindustrien forsøgt at få Virtual Reality-teknologien i spillernes hænder. Trods massive investeringer er det dog stadigvæk ikke lykkedes at gøre teknologien mainstream.
Artiklen er ældre end 30 dage
Virtual Reality har været en nød, som spilindustrien ikke helt har kunnet knække i de sidste fire årtier.
Ønsket om at lade spillere træde direkte ind i computerspillenes fantastiske verdener i stedet for at opleve dem gennem en avatar på skærmen har været en af de drivende faktorer i spilindustrien i mange år. Indtil videre er teknologien dog forblevet en niche i spilmarkedet.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
