Teams, Outlook og Office 365 gik i sort under globalt Microsoft-nedbrud

Illustration: Hisam/Bigstock
Et verdensomspændende nedbrud hos Microsoft har kappet brugernes adgang til en række af virksomhedens Cloud-tjenester.

Microsoft er gået i gang med at undersøge årsagerne til et globalt nedbrud, som har fået flere af it-gigantens cloud-tjenester til at gå i sort.

Det skriver The Guardian.

Nedbruddet har ramt mødeplatformen Teams samt Outlook og Office 365, og ifølge Microsoft opstod vanskelighederne mandag aften på grund af problemer med at autentificere tjenesterne. Det betød, at brugerne fik problemer med at logge på.

»Vi har fundet frem til, at en del af vores infrastruktur ikke behandler anmodninger om autentifikation rettidigt. Vi følger en række trin til afbøde problemerne,« oplyser Microsoft i en meddelelse.

På Twitter har virksomheden peget på, at en nylig opdatering af tjenesterne kan have været skyld i nedbruddet, og Microsoft vil derfor rulle den tilbage.

Microsoft har tidligere i dag oplyst, at størstedelen af deres brugere nu igen kan bruge tjenesterne. Der er dog stadig problemer for brugerne i visse dele af Nordamerika og Asien, lød det i en melding fra klokken 3 i morges.

Mødeplatformen Teams har været et populært værktøj i forbindelse med corona-pandemien, hvor mange har arbejdet hjemmefra. I April oplyste Microsoft, at mødeplatformen Teams havde 75 millioner aktive brugere om dagen.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (1)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#1 Kenneth Schack Banner

Det lyder både skræmmende, men også interessant. Jeg mindes sidst vi hørte noget rigtigt, at folk der bruger onedrive pludseligt ikke kunne synkronisere filer til deres onedrive...

Det kan være Microsoft skal overvejer en ny infrastruktur?

  • 1
  • 1
Log ind eller Opret konto for at kommentere