TDC trues med erstatningskrav i vagtlægestrid
OPDATERET: Region Midtjylland har siden årsskiftet haft problemer med et nyt vagtlægesystem.
Fejlene har blandt andet givet lange ventetider i telefonen, når patienter har ringet ind til vagtlægerne og nogle steder har det slet ikke været muligt at ringe til de lokale vagtlæger, så alle opkald er gået til Århus i stedet.
Men nu gider Bent Hansen, der er formand for Regionsrådet i Region Midtjylland, ikke vente længere på, at TDC får styr på projektet.
»Kører it-systemet ikke perfekt senest den 1. april, er jeg klar til at forsøge at få erstatning fra leverandøren af it-systemet, TDC, for de mange ugers kaos og den manglende evne til at få systemet til at fungere,« siger Bent Hansen til Dagbladet Holstebro-Struer.
Han er også træt af svar, han har fået omkring lovning på snarlig levering:
»Det skulle have virket i går, og nu skal der ske noget, ellers må vi se på muligheden for at få en form for erstatning,« siger regionsrådsformanden til avisen.
Melder hus forbi
TDC afviser dog, at det er deres del af leverancen, der er problemer med. TDC har kun leveret en call-center-løsning og ikke den it-løsning, som har voldt Region Midtjylland problemer.
