TDC rydder op: Lukker Telmore som selvstændigt selskab

Fremover vil Telmore ikke være et selvkørende teleselskab, men bliver opslugt af ejeren TDC. Kun varemærket bliver tilbage, mens de 150 Telmore-ansatte flyttes til andre funktioner.

TDC gør nu endegyldigt op med princippet om at lade de mange opkøbte teleselskaber køre videre på egen hånd.

Nu bliver det største af selskaberne, Telmore med over 700.000 kunder, nemlig i praksis lukket ned og Telmore-kunderne opslugt af TDC. Det skriver Børsen.

Telmore bliver i fremtiden et varemærke under TDC's mobiltelefoniprodukter, og de 150 medarbejdere i selskabet bliver flyttet til andre funktioner i TDC-koncernen.

»Vi tager Telmore ind i en ny tid. Selskabet er i dag blevet så stort, at det ikke længere er vigtigt, at det ligger i god afstand til TDC-gruppen,« siger Anders Jensen, TDC's direktør for privatmarkedet, til Børsen.

I forvejen leverer TDC selve teletjenesten til Telmore, som aldrig selv har haft eget telenetværk.

TDC's beslutning får ikke ros af teleanalytiker Poul Ernst Jensen fra Danske Market, skriver Børsen. Han vurderer, ud fra tidligere eksempler, at TDC løber en stor risiko, når man centraliserer de førhen selvstændige selskaber.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (18)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Mads Bendixen

Jeg blev ellers glad, da jeg først læste min mail. Telmore fylder år og fordoblet datamængden i abonnementet året ud, samt tilføjer Telmore Musik.
Men min umiddelbart holdning til at opløse Telmore og indlemme det helt i TDC er ikke positiv.

Henrik Madsen

Enig Mads

Når der siges TDC så får jeg straks tanken at det næste de fordobler bliver prisen.

Jeg siger ikke at det er (for)dyrt at foretage et opkald på sin mobil idag (Udover udenlands men det er EU så ved at fikse) men det ville nu alligevel være rart med noget konkurrence istedetfor som nu hvor TDC ejer "halvdelen" af de små selskaber og Telenor ejer den anden halvdel.

Jens Henriksen

Held og lykke. For vores families vedkommende, betyder det et farvel, da TDC nok kan tolereres som Telmores ejere, men som teleselskab er det råddenskaben selv og simpelthen et uværdigt selskab for tænkende mennesker at være kunde. Kun ét andet teleselskab er værre, og det er naturligvis et andet tidligere monopolselskab drevet af fjeld- og skærgårdsaber.

Telmores måde at drive firma på vil blive savnet, så der burde ikke være fra kuppet og til tanken om et nyt "start-up" baseret på samme måde levere mobiltelefoni og kundeservice på!

Nu bliver det hele ødelagt af monopolkulturens undelige afstand fra dem der har kundekontakten, til dem der har kompetence til at beslutte hvordan uundgåelige problemer løses og derfor prioriterer som de har begrænset forstand til.

Henrik Madsen

vedkommende, betyder det et farvel, da TDC nok kan tolereres som Telmores ejere, men som teleselskab er det råddenskaben selv og simpelthen et uværdigt selskab for tænkende mennesker at være kunde. Kun ét andet teleselskab er værre, og det er naturligvis et andet tidligere monopolselskab drevet af fjeld- og skærgårdsaber.

Sagde selv farvel til Telmore for snart et par år siden, havde været Telmore kunde næsten fra starten af da Frank Rasmussen ejede Telmore og de var klassens frække dreng.

Skiftede til Happiimobil og jeg har aldrig fortrudt, de har ALDRIG givet mig de mindste problemer og SMS som jeg dengang sendte en del af (Dog ikke nok til at det kunne betale sig at købe en pakke) kostede kun 8 øre mod Telmore's 20 øre. Samme priser som de kører med idag.

Frank Andersen

Jeg kan kun være enig.

I sin tid flyttede jeg selskab fra TDC til Telmore - begrundet med bøvl med TDC (regninger, lange support tider, utroværdighed mv...)
Jeg frygter lidt hvad der kommer til at ske - men det kan kun tiden vise.

Ellers må man til at finde et alternativ.

s_ mejlhede
  • Telenor er nok det bedste af de store, også nu hvor Telia og Telnors net bliver slået sammen. Men 2 gange dårligt dækning giver ?
  • 3 er et alternativ i byer, men de er dyre, hvis vi bare tager telefoni og lidt data.
  • Telia har ikke, og har aldrig haft styr på deres regnings service.
  • TDC, har jeg ikke brugt til mobil, da jeg ikke har brudt mig om deres deres defacto monopol, for os der kan huske det.

Men der er mange små selskaber,

Hvis man tanker disel/bensin er der OK.
Hvis vi snakker fastnet, er der også SIP telefoni, viptel bruger jeg selv og er glade for dem.

TIP, når du hjemme så log på Wifi, og brug din mobil som SIP telefon, på S3 er der indbygget konto sammen med telefon delen, så du vælger bare om du vil tale mobil eller SIP, så er fastnet og mobil samlet i en telefon. Det kan også bruges på tablet som ikke har mobilkort. SIP konto ringer til alle de telefoner som er logget på, så du kan stadig have en eller anden for for fastnet.
Skype kan også bruges, men synes de er lidt dyre, og det er nemmere at få
"rigtige" telefoner med SIP, Draytek som jeg også har brugt meget, har routtere hvor der er indbygget POT (telefon port) i firewall, så kan man bruge sin gamle telefoner, eller en dect.

og angående Telmore, for et år siden brugte alle jeg kendte Telmore, men med deres nye kundeservice som efter hånden ligner TDC er vi alle skredet.
Så de lægger nok telmore ind under TDC nu de har malket Selskabet, og alle kunderne alligevel er på vej væk. Men det må være dyrt at købe sin kunder på denne måde.

(Det blev et langt, kort indlæg, men har levet af at sælge telefoner en gang)

John Jensen

Jeg er allerede i gang med at surfe efter et andet selskab, hvis det kommer så vidt at jeg skal tvinges yderligere ind under TDC's regime.

Her vil jeg sige helt alvorligt DET ER FANME UHYGGELIGT.

De bryder jeg mig bestemt ikke om!

Martin Kofoed

Jeg er ude af kløerne. Det kræver sit, men det kan lade sig gøre. Specielt takket være udkantsdanmarks moderne internet. :)

Er der egentlig noget til hinder for, at Frank Rasmussen starter endnu et Telmore-selskab op, og henter xxx millioner ud af kapitalfondene igen-igen?

Johnny Olesen
Christian Münster

Hvor slemme har TDC lige været i de sidste fem-ti år? Jeg er med på, at folk har fordomme over for TDC, grundet deres færden og svineri for ti-femten år siden, men i dag er det da noget helt andet.

Når jeg ringer ind med problemer får jeg support eller en tekniker, der hjælper mig indtil mit internet eller mobil virker igen. Det tog over 30 min sidst. Han ventede tålmodigt, mens jeg rebootede og rodede med min server.

To gange sendte de en tekniker ud, der gennemmålte mit system. Efter en times fejlsøgning, viste det sig, at jeg havde byttet rundt på de to ledninger. Han smilede bare og sagde den fixer jeg. Ingen regning, ingen sure miner.

Jeg har brugt TDC som abbonement og mobildata (5Giga) i årevis til samme faste lave pris om måneden. De har det bedst dækkende net (IMHO) og når andre kæmper med deres lave eller manglende signal har jeg rigeligt signal.

Jeg kan fornemme flere indikationer herinde: Hvorfor får TDC skylden for at Telmore solgte biksen? Giv dog Frank skylden.

John Jensen

@Christian Münster

Ja de er så slemme, Jeg kan sagtens give medhold i at deres netværk er meget stabilt.
Men de er bagstræberiske og deres administration er under al kritik og har været det i mange år siden de blev overtaget af denne investeringsgruppe, hvis eneste formål har været at hive alle værdier ud af selskabet.

Deres bagstræberiske optræden er under al kritik, at fastholde kobbernettet så krampagtigt til trods for at ikke bare fremtiden men i allerhøjeste grad også nutiden er afhængig at en ordentlig upload/download hastighed, og deres holden fast i "OP TIL XX/xx" holder heller ikke når man tager forbruget og behovet i betragtning.

Det er ikke Frank der skal have skylden for TDC's handlinger, han er og bliver iværksætter, det er han genialt god til.

Da han startede Telmore op sagde man fra TDC's side at det koncept ville gå ned. Det gjorde det ikke, og TDC var kommet så langt bagefter at de var nødt til at købe "konkurrenten" for der havde TDC IKKE monopol.

Og hidtil har Telmore kørt i Franks ånd, men det er 100% sikkert slut nu.

Fejlen er at man fra politisk hold har tilladt TDC at beholde dette monopol uden at stille kram som man SKAL gøre til selskaber der netop har monopol.

Kim Schulz

Har været Telmore kunde fra første måned da de åbnede og har alle dage været tilfreds med både service, pris og ydelser. Da de blev købt at TDC blev jeg bange for at denne era var slut, men heldigvis kørte de Telmore videre under de samme principper som hidtid (i hvert fald overfor kundebasen).
TDC mobil har jeg prøvet flere gange og oplevelsen her har derimod været frustration på frustration over elendig service, uklart pris-setup og generel ringe opførsel overfor kunderne. Hvis det er denne "nye tid" de ønsker at tage Telmore ind i, så bliver det uden mig (og min kone og mit firma) som kunde.
Så farvel Telmore og tak for en masse gode år.
Nogen der kan anbefale et godt teleselskab med ordentlig support (ikke noget med 10-15min+ i telefonkø) og fornuftige priser for meget data + lidt tale.

Simon Shine

Jeg har brugt Telmore siden 2002 og husker stadig da de vandt en pris for bedste helpdesk support. I de måneder, Telmore Musik har været tilgængelig, har jeg værdsat det, men jeg skifter uden tvivl væk, da jeg også har dårlig erfaring med TDC's support.

Jeg tror at jeg skifter til NetTalk. Det er ejet af Netto, hvilket virker lidt latterligt (og jeg har ikke brug for deres ordning som giver mig mere taletid hvis jeg køber ind). Deres back-end er vist til gengæld liciteret af Telmore.

Bjørn Agger

Jeg har dd sagt farvel til Telmore.

Da vi havde teenagere, var jeg super tilfreds med produktet mobil-chef, hvor jeg kunne tanke børnenes mobiler op. Og jeg har indtil for nyligt været godt tilfreds med deres kundesupport.

Det er slut nu. Først ophør af mobil-chef, ingen 4G og nu endelig TDC-ficering.

Farvel Telmore og hav det godt.

Mvh Bjørn

Log ind eller Opret konto for at kommentere