TDC har fjernet omstridt punkt om VoIP fra brugerbetingelserne

TDC forbeholder sig ikke længere retten til at blokere for Skype eller andre VoIP-tjenester. Begrundelsen er, at man overhovedet ikke havde tænkt sig at benytte muligheden.

Det vakte et mindre ramaskrig da Berlingske i september 2012 kunne rapportere, at TDC, Telenor og Telia havde indført retten til at blokere for VoIP-tjenester som Skype og Viber i deres standardbetingelser. Den daværende socialdemokratiske it-ordfører, Trine Bramsen, var oprørt og udtalte, at man ville kigge på at få strammet loven på området.

Det fik Telenor til at fjerne punktet fra deres betingelser igen, ligesom både TDC og Telia forsikrede om, at man ikke gik med konkrete planer om, at indføre en afgift på VoIP-tjenester i praksis. Og nu oplyser TDC til Version2, at man også her allerede sidste sommer fjernede det omstridte punkt fra brugerbetingelserne.

»Vi tog det ud, fordi det ikke gav mening at have det indskrevet, da vi har aldrig blokeret en VOIP -tjeneste og ej heller har planer om at gøre det fremadrettet«, oplyser Camilla Sebelius, der er kommunikationsrådgiver hos TDC, til Version2.

Erhvervsstyrelsen afviste i forbindelse med diskussionen om VoIP-tjenester at indføre strammere regler på området før, at der foreligger konkrete eksempler på spærringer.

Læs også: Danske teleselskaber har gjort klar til at spærre for Skype på mobilen

Læs også: Danske teleselskaber tør ikke spærre for Skype: Frygter kundeoprør

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (1)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#1 Thomas Jørgensen

Selvfølgelig havde de da overvejelser om at indføre det. Er det ikke lidt som at blive snuppet med et skarpladt våben, og så bare påstå, at man ikke havde tænkt sig at affyre det? Ævl.

-Thomas

  • 1
  • 1
Log ind eller Opret konto for at kommentere