Det vakte et mindre ramaskrig da Berlingske i september 2012 kunne rapportere, at TDC, Telenor og Telia havde indført retten til at blokere for VoIP-tjenester som Skype og Viber i deres standardbetingelser. Den daværende socialdemokratiske it-ordfører, Trine Bramsen, var oprørt og udtalte, at man ville kigge på at få strammet loven på området.
Det fik Telenor til at fjerne punktet fra deres betingelser igen, ligesom både TDC og Telia forsikrede om, at man ikke gik med konkrete planer om, at indføre en afgift på VoIP-tjenester i praksis. Og nu oplyser TDC til Version2, at man også her allerede sidste sommer fjernede det omstridte punkt fra brugerbetingelserne.
»Vi tog det ud, fordi det ikke gav mening at have det indskrevet, da vi har aldrig blokeret en VOIP -tjeneste og ej heller har planer om at gøre det fremadrettet«, oplyser Camilla Sebelius, der er kommunikationsrådgiver hos TDC, til Version2.
Erhvervsstyrelsen afviste i forbindelse med diskussionen om VoIP-tjenester at indføre strammere regler på området før, at der foreligger konkrete eksempler på spærringer.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.