Svensk spilskaber hiver priser hjem ved stor prisuddeling - dansk studie forbigået

10. december 2021 kl. 14:45
Svensk spilskaber hiver priser hjem ved stor prisuddeling - dansk studie forbigået
Illustration: Hazelight Studios.
Det svenske spilstudie Hazelight Studios, der har den profilerede spilskaber Josef Fares i spidsen, tog flere priser for deres co-op skilsmisse-platformer 'It takes two'.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

I nat dansk tid blev der uddelt spilpriser til The Game Awards. Den store amerikanske prisuddeling gav prisen for årets spil til Hazelight Studios' co-op platformer 'It Takes Two'. Det svenske spilstudie, der er ledet af Josef Fares, løb også med prisen for bedste multiplayer-spil og bedste familiespil.

Det danske spilstudie IO Interactive var nomineret til prisen for bedste AR/VR-spil med VR-udgaven af 'Hitman 3', men her endte det med at være 'Resident Evil 4 VR', der løb med prisen.

'Metroid Dread', der er udviklet af det spanske spilstudie MercurySteam, som Nordisk Films spilafdeling, Nordisk Games, ejer en anpart af, vandt prisen for bedste action/adventure-spil.

Ved prisuddelingen blev der også præsenteret en række nye titler, spillere kan se frem til.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Blandt andet kunne spilskaber Sam Lake fra det finske studie Remedy Entertainment afsløre, at man er i gang med at udvikle en opfølger til det dystre kulthit 'Alan Wake'. Spillet er sat til at udkomme i 2023 og vil ifølge Sam Lake være det finske studies særegne bud på et spil i survival horror-genren.

Der blev også vist en trailer til 'Star Wars: Eclipse', der bliver udviklet af franske Quantic Dream, der er kendt for historiedrevede titler som 'Detroit: Become Human' og 'Heavy Rain'.

Seere kunne også se en trailer til 'Somerville' det kommende spil fra spilstudiet Jumpship, der er grundlagt af Dino Patti, tidligere CEO og grundlægger af det danske spilstudie Playdead.

Her er alle priserne, der blev uddelt ved nattens prisuddeling:

Game of the Year – It Takes Two

Best Game Direction – Deathloop

Best Narrative – Marvel's Guardians of the Galaxy

Best Performance – Maggie Robertson (Alcina Dimitrescu/Resident Evil Village)

Best Multiplayer – It Takes Two

Best Ongoing Game – Final Fantasy XIV

Best Art Direction – Deathloop

Best Score & Music – Nier Replicant ver. 1.22474487139

Best Audio Design – Forza Horizon 5

Innovation in Accessibility – Forza Horizon 5

Games for Impact – Life is Strange: True Colors

Best Independent Game – Kena: Bridge of Spirits

Best Mobile Game – Genshin Impact

Best Community Game – Final Fantasy XIV

Best Debut Indie Game – Kena: Bridge of Spirits

Best AR/VR Game – Resident Evil 4 VR

Content Creator of the Year – Dream

Best Action Game – Returnal

Best Action/Adventure Game – Metroid Dread

Best Role-Play Game – Tales of Arise

Most Anticipated Game – Elden Ring

Best Fighting Game – Guilty Gear Strive

Best Family Game – It Takes Two

Best Sim/Strategy Game – Age of Empires IV

Best Sports/Racing Game – Forza Horizon 5

Best eSports Game – League of Legends

Best eSports Athlete – S1mple

Best eSports Team – Natus Vincere

Best eSports Coach – Kim "kkOma" Jeong-gyun

Best eSports Event – 2021 League of Legends World Championship

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger