Svensk nytårsbrand lægger Post Danmarks hjemmeside ned
Det har ikke været muligt at logge på Post Danmarks hjemmeside i det nye år. Det skyldes en brand i et datacenter hos it-virksomheden Evry, der er leverandør til Post Danmark. Branden opstod nytårsnat, og ifølge Evry kom ingen mennesker til skade.
Men som følge af branden gik strømmen i datacenteret, og da en efterfølgende genstart af systemerne ikke gik som planlagt, er der altså stadig problemer med driften af services for en del af Evrys mange kunder. Heriblandt Post Danmark.
Hjemmesidens nedbrud betyder også, at man ikke kan tilgå den service, der sporer pakker undervejs i systemet. Det er dog stadig muligt via Post Danmarks smartphone-app, der ikke er ramt af driftsproblemerne. Branden hos Evry påvirker ifølge Post Danmark ikke levering af pakker og breve.
Post Danmarks kommunikationsafdeling oplyser til Version2, at man ikke kan sige noget om, hvornår hjemmesiden forventes at være oppe igen, men understreger, at der arbejdes på højtryk for at løse problemet.
Det er anden gang på et halvt år, at et nedbrud hos Evry giver problemer med it-driften i Post Danmark - sidst var i Juli 2013, hvor det også gik ud over hjemmesiden.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.