Strømsvigt, Denial-of-Service-angreb og menneskelige fejl skyld i flest datacenternedbrud

Især udefrakommende angreb er vokset kraftigt i en opgørelse over nedbrud i datacentre.

Det kan være en dyr affære, når datacentret bliver ramt af nedbrud, men ofte er der tale om direkte eller indirekte menneskelige fejl, hvis man medregner prioritering af sikkerheden og datacentrets design.

En opgørelse over nedbrud i datacentre, som Ponemon Institute har lavet, udpeger de største årsager til nedbrud, og her ligger strømsvigt ganske vist nummer ét med 25 procent af nedbruddene, skriver TechTarget.

Det dækker over fejl i nødstrømsanlæg, hvor ét af de hyppigste problemer opstår, når batterierne skal tage over fra UPS'en, eller dieselgeneratorerne skal startes og kobles ind.

Men dermed er der også en menneskelig faktor, for mange af strømproblemerne kan føres tilbage til enten mangelfuld vedligeholdelse eller bevidst fravalg af ekstra redundans.

Menneskelige fejl var ifølge opgørelsen den primære årsag til 22 procent af nedbruddene.

Ponemon Institute har tidligere lavet lignende opgørelser, og sammenlignet med tidligere, så er den største vækst sket inden for nedbrud forårsaget af kriminelle i form af eksempelvis Denial-of-Service-angreb. I 2010 var det hovedårsagen i 2 procent af nedbrudene. I 2015 var det 22 procent.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Følg forløbet

Kommentarer (1)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Affecto Denmark reaches highest Microsoft Partner level

Affecto Denmark, a leading provider of data-driven solutions, has reached the highest level in the Microsoft partner ecosystem: Managed Partner.
22. jun 2017

Innovate your business with Affecto's IoT Explorer Kit

Are you unsure if Internet of Things fits your business strategy?
31. maj 2017

Big Data Lake Summit: Fast and Trusted Insights

If you want to outpace, outsmart and outperform your competition in a digital world, you need trusted data that can be turned into actionable business insights at speed.
24. apr 2017