Strømsvigt, Denial-of-Service-angreb og menneskelige fejl skyld i flest datacenternedbrud

Især udefrakommende angreb er vokset kraftigt i en opgørelse over nedbrud i datacentre.

Det kan være en dyr affære, når datacentret bliver ramt af nedbrud, men ofte er der tale om direkte eller indirekte menneskelige fejl, hvis man medregner prioritering af sikkerheden og datacentrets design.

En opgørelse over nedbrud i datacentre, som Ponemon Institute har lavet, udpeger de største årsager til nedbrud, og her ligger strømsvigt ganske vist nummer ét med 25 procent af nedbruddene, skriver TechTarget.

Det dækker over fejl i nødstrømsanlæg, hvor ét af de hyppigste problemer opstår, når batterierne skal tage over fra UPS'en, eller dieselgeneratorerne skal startes og kobles ind.

Men dermed er der også en menneskelig faktor, for mange af strømproblemerne kan føres tilbage til enten mangelfuld vedligeholdelse eller bevidst fravalg af ekstra redundans.

Menneskelige fejl var ifølge opgørelsen den primære årsag til 22 procent af nedbruddene.

Ponemon Institute har tidligere lavet lignende opgørelser, og sammenlignet med tidligere, så er den største vækst sket inden for nedbrud forårsaget af kriminelle i form af eksempelvis Denial-of-Service-angreb. I 2010 var det hovedårsagen i 2 procent af nedbrudene. I 2015 var det 22 procent.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Kommentarer (1)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Big Data Lake Summit: Fast and Trusted Insights

If you want to outpace, outsmart and outperform your competition in a digital world, you need trusted data that can be turned into actionable business insights at speed.
24. apr 2017

Welcome to Free course to learn about the combined power of Alteryx and Qlik!

Affecto invites to a free course, where we want to share our knowledge of this self-service analysis platform together with the power of Qlik.
20. apr 2017

Robotics Process Automation (RPA) changes the way organizations think about and perform work at a reduced cost, higher efficiency and greater productivity

Join us for this exiting seminar, which Affecto hosts with our business partner SmartRPA May 3rd, 2017 at 13.00 in Copenhagen.
30. mar 2017