Steve Jobs om antenneproblem i iPhone 4: I holder den forkert

25. juni 2010 kl. 09:5656
Apples nye version af selskabets smartphone har angiveligt problemer med antennen, når man holder telefonen i venstre hånd. Steve Jobs' svar: Lad være med at holde den på den måde.
Artiklen er ældre end 30 dage

I denne uge fik udvalgte kunder fat i de første eksemplarer af Apples nye version af iPhone, men modtagelsen har helt bogstaveligt været en blandet fornøjelse.

Flere brugere rapporterer om problemer med antennen, hvis telefonen holdes på en bestemt måde i venstre hånd. Især hvis man holder telefonen på den måde, som man normalt ville gøre for at tale i den uden headset.

Teknologibloggene Engadget og Ars Technica har begge kontaktet Apple og direktør Steve Jobs, og i vanlig kæk stil lød svaret fra Steve Jobs:

»Bare lad være med at holde den på den måde.«

Artiklen fortsætter efter annoncen

Problemet skyldes angiveligt, at den nye iPhone 4 har antennen placeret i metalbåndet, der løber langs kanten af telefonen. Der er indbygget flere antenner til forskellige radiotyper, og den fremherskende teori er, at håndfladen skaber en forbindelse mellem to af antennerne. Det går ud over modtagelsen.

Steve Jobs oplevede selv problemer med modtagelsen, da han viste den nye iPhone frem første gang. Her kunne han heller ikke få et signal igennem. Derfor blev publikum ved præsentationen bedt om at slukke for deres wi-fi.

56 kommentarer.  Hop til debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
1
25. juni 2010 kl. 10:44

for at føre telefonsamtaler vel?

2
25. juni 2010 kl. 11:12

Præcis! :-)

Jeg bruger min til at ringe højst 5 gange om måneden, til gengæld bruger jeg den meget til sms, mms, mail, 3G modem, check vejr, check kurs, gps, net surfing, todo, notes, tv programmer, netradio, spil, toginfo, facebook, tweeter, foursquare,... ok jeg stopper her ;-)

Faktisk bruger jeg den meget som en computer.

4
25. juni 2010 kl. 11:19

Jow, de fleste bruger vel deres iPhone mere som computer end som telefon - men derfor skal telefondelen saftsusemig da virke alligevel. Og det da uanset hvordan man holder den (indenfor rimelighedens grænser).

Har Apple ikke været helt heldige her på det seneste? Synes også iOS4 fungerer sådan lidt skidt, batteriet drænes i lyntempo på en 3GS :-/...

7
25. juni 2010 kl. 11:42

Netop FORDI jeg er højrehåndet, holder jeg min Android i venstre hånd, mens jeg bruger min højre.

Så jeg tror det vil ramme alle som er højrehåndet. Men telefonen skal nok sælge lige meget hvad.

11
25. juni 2010 kl. 12:59

og hvis man tror kanten er den eneste antenne i iPhone 4 så har man ikke fulgt med i timen...

Hvis man ser på fixits teardown så er hoved mobil antennen en meget tynd folie antenne i den nedre del af telefonen. Men fred være med dem der aldrig ville købe en iPhone.

Læg mærke til at der i svaret fra Jobs ikke er nogen anerkendelse af at det er et problem.

Svare lidt til når man går til lægen og siger "Doktor mand når jeg står på hoved og drikker vand med briller på så gør det ondt i min storetå..." hvad skal lægen svare til det ?

Eller er der virkelig nogen her der tror på at Apple ikke har testet telefonen ?

Problemet med internettet er at der ikke er nogen der har noget der minder om den troværdighed som de traditionelle medier indenfor politik/indenrigsstof/udenrigsstof og kultur indenfor teknik... og det værste er at det i dagens internetmedie billede ikke kan betale sig... pagewiew whores tjener bedre end nogen anden tilgang.

Version2 var en mulig kandidat til noget bedre end avisernes gengivelse af rygtesiderne... Men har version2.dk kontaktet nogen der faktisk ved noget om antenne design.... nope. De gengiver uden eftertanke bare intetnet mediernes ekokammer.

Patetisk "journalistik" fro jeg tror journalister ville skamme sig over version2s redaktionelle standart. Det kaldes FACT CHECKING eventuel kombineret med lidt KILDEKRITIK.

Trist... men held og lykke med turen ned til bunden af omkostningstønden, hils i Calcutta når i bliver outsourcet dertil. For det er ikke svært at lære en inder at bruge google translate.

læs evt den dejlige artikkel Mediocrity is King"

http://www.mondaynote.com/2010/06/06/mediocrity-is-king/

Dejlig læsning...

25
25. juni 2010 kl. 21:10

God overskrift du har valgt dig der, Jakob. Dejligt selvmål.

29
25. juni 2010 kl. 23:05

Til alle der ikke har nogen argumenter så tilllykke i er nu kommet til nuveau DH0 på internettets uengheds skala - Namecalling. Nej jeg har ikke tænkt mig at på anden måde kommentere det. Ha en god dag.

og til Claus, så din fack check er bedre fordi din kilde heller ikke har haft adgang til telefonen ? Læg mærke til at Clauses ekspert kun kan foreslå at der er 2 antenner i telefonen. Hvor skulle nr 2 antenne så være placeret ?

Oppe i toppen af telefonen ? Hvor FCCs måde at måle telefoner vil resultere i en forhøjet SAR kategorisering. Genial løsning, men ikke rigtig praktisk.

Samtidigt er det eneste som den alternative ekspert vil ha på skrift er "måske har antennen været en medvirkende årsag"

Them be fighting words... NOT.

Samtidigt er det bedste at gizmondos Brian Lam konkludere sin artikkel med dette...

"Even Brian Lam, Gizmodo’s editorial director, saw an upside to the iPhone 4, antenna problems and all. "He had not been able to use older iPhones to make calls from his home. That changed on Thursday, after he bought an iPhone 4. “I have made three hours of calls today,” he said." (som refereret i New York Times).

Så det virker som om antennen rent faktisk er bedre end den tidligere version, hvis man skal regne gizmondoz redaktørs udtalelser for noget.

Wow og hvis man følger lidt med på internettet så er der mange der ikke kan reproducere dette "fenomen"

Dvs. at signal styrken er høj nok til at give 5 bare selv om man dækker antennen med sin hånd...

Til alle som tror at der er nogen antenner der ikke påvirkes af at de dækkes af en hånd så kan jeg oplyse jer om at i taler alle der faktisk har designet en antenne midt imod...

og min overskrift grasping at straws... en en kommentar til version2 forsøg på at finde en Apple negativ historie på en uge der nok bliver en af de bedste uge nogensinde for Apple.

Men igen. Har jeg på intet tidspunkt skrevet at iPhone har den bedste antenne i hele verden, men det virker som om den er bedre end i hvertflad tidlilgere generationer af iPhone.

Men lad os se om det er noget der viser sig at være et problem som en statistisk målbar gruppe mennesker oplever eller om det er et non issue som jeg tror det er...

Time will tell.

31
25. juni 2010 kl. 23:50

Ja, det ser virkelig ud til at være et stort problem - NOT.

Læren er altså, at hvis man holder sin iPhone 4 på en helt bestemt måde, under nogle dårlige dækningsforhold, så er der nogle få, der måske af og til har problemer, og andre der ikke har.

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det er så interessant.

Måske er det fordi det ellers kan være svært at finde noget dårligt om den nye iPhone ?

At tænke sig, at selv en Apple iPhone kan have en lille fejl. Fantastisk.

Det ser ud som om, at der er mange, som på forhånd ikke kunne drømme om at købe den, der har meget travlt med at finde den mindste negative ting, som de kan blæse op.

Jeg får helt lyst til at købe en, hvis det er det eneste negative, man kan finde om den, så er den måske i vikeligheden så god som Steve siger.

34
26. juni 2010 kl. 00:32

Der er ikke nogen der siger det er et kæmpe problem eller at det vil ramme alle... Blot at Apple's løsning ikke holder ... Apple er jo kendt for godt design og faktisk også godt hardware. MEN her har de altså lavet en fejl. At bede sine brugere (specielt os ventrehåndet) om ikke at holde mobilen på den mest "naturlige" måde, er at bryde med sine egne principper...

56
28. juni 2010 kl. 16:09

At bede sine brugere (specielt os ventrehåndet) om ikke at holde mobilen på den mest "naturlige" måde, er at bryde med sine egne principper...

Hvordan skriver du så en besked?

Med højre hånd?

Finmotoriske bevægelser?

  • Højre hånd?
36
26. juni 2010 kl. 00:42

Når der er svag dækning har jeg tit været nød til at vade rundt og vende mig og min telefon rigtigt , og at holde den på mærkelige måder, for at få et signal med mine Motorola/Nokia/Sony-Ericsson/Samsung/iPhone telefoner. Sådan er det med svag dækning.

38
26. juni 2010 kl. 00:55

Men det er ok bare man er klar over det og lader være med at holde det sted?

39
26. juni 2010 kl. 01:09

Jeg får af og til stød, når jeg går med mine sko bestemte steder, når jeg tager min sweater af og på, jeg får også af og til stød, når jeg hilser på mennesker ved at give dem hånden. Er det et problem ? Nogle gange ja, men oftest nej.

Jeg har ikke læst i en eneste af de reviews af den nye iPhone, at den skulle give stød, så jeg regner ikke med at det er det store problem. Hvis den gør det af og til, så er det måske et problem, eller også er det ikke. Indtil jeg hører mere tror jeg ikke at det er noget problem.

41
26. juni 2010 kl. 01:23

Nej, jeg har heller ikke læst at den skulle give stød men selv om man blev blind af at bruge den, ville du sikkert argumentere for at bruge solbriller. At indrømme en åbenlys fejl på noget ufejlbarligt er helligbrøde.

43
26. juni 2010 kl. 12:41

Jeg har noget personlig erfaring med en anden mobilproducent, som sælger væsentligt flere telefoner end Apple. Jeg har oplevet mange gange hvor væsentligt mindre problemer på en telefon blokerer processen mod at få den på markedet, og sådan et issue her ville også gøre det samme. Det betyder så at hvis de opdager sådan et problem, så sidder der ingeniører stort set 24x7 og arbejder indtil det er løst. Men siden det kun er Apples 4. telefon, så kan man måske også forvente at Apple ikke har helt styr på processen endnu.

42
26. juni 2010 kl. 12:31

Det var lige nøjagtigt det jeg prøvede at forklare i #9. Heldigvis kom der nogle virkelige Applefans forbi og demonstrere deres dumhed.

Alle telefoner og alt radioudstyr der modtager et lavt signal kan falde ud hvis man ændre meget lidt på radio forholdene fx det at vende sig om. Men der er altså forskel på om forbindelsen ryger lige så snart man forleder storbyen eller om forbindelsen ryger når man står langt ude i en skov. Jørgen Larsen´s video viser ganske godt det jeg prøver på at forklare. På iphone 3GS er der 3 signal bar´e hvor der kun er en på iphone 4 når de ligger på et bord ved siden af hinanden, uden der er nogen der røre ved dem. At man endda kan få samtelen til et falde ud ved at røre ved hjørnet af telefonen er endnu mere latterligt. Jeg har haft mobiltelefon siden 90´erne og på alle mine telefoner har jeg aldrig kunne ødelægge signalet ved at holde over antennen når der var en signalbar. Jeg har så aldrig haft en telefon med en "nøgen" antenne før.

Jeg har en lille teori om hvorfor Apple laver antennedesignet om og det er fordi de så kan undgå at betale royalties til Nokia.

44
26. juni 2010 kl. 14:47

Nogen er Apple Fans; andre er Applehadere.

Jeg har haft mobiltelefon siden 90´erne og på alle mine telefoner har jeg aldrig kunne ødelægge signalet ved at holde over antennen når der var en signalbar.

Du må være meget speciel. Læs artiklen på common.dk hvor der skrives:

Forskere på Ålborg Universitet har tidligere demonstreret, at hånden reducer mobilens antenneeffektivtet i meget stor grad. Antenne-effekten kan blive nedsat med mere end 90 procent, hvis man holder stramt om mobilen, hvor antennen er placeret.

At det ikke kun er Apple der har problemet kan vist ses af følgende:

http://www.google.dk/search?q=low+signal+when+holding+nexus+one

samt:

http://www.macrumors.com/2010/06/24/other-mobile-phones-with-similar-signal-loss-issues/

I behøver jo ikke at købe den. Der er nok "dumme" fans til at det skal blive en succes for Apple.

Jeg tvivler på at dette vil have nogen praktisk betydning, så jeg skal ha' min.

:-Dum Applefan

49
26. juni 2010 kl. 23:39

Nu kan jeg mærke at visse ikke kan skelne mellem kritik og fanboisme. Jeg udtaler mig ofte kritisk over Apple, gør det mig til Apple Hater? I så fald skal jeg udstødes af kirken men inden det sker vil jeg dele et billede af mit erfaringsgrundlag for at kritisere Apple: http://imgur.com/u39c1.jpg

50
27. juni 2010 kl. 01:15

Jeg skrev ikke specifikt på dit indlæg, Jørgen, men når du skriver et indlæg med titlen "Now Shut up! Fail by design, no more no less", så synes jeg at du lægger op til det.

Hvorfor forholder du dig ikke til antenneeksperternes udsagn, andre mobiltelefoners problemer med at være håndholdt? Er det så alle mobiltelefoner der er failed by design?

Jeg skrev ikke at der ikke var en mellemvej.

Jeg er nok fan af Apples produkter, men det betyder ikke at jeg ukritisk køber alt fra dem. I "gamle" dage havde specs være højeste prioritet, hvilket betød selv-byg. I dag er det nok pænt design/lav støj/strømforbrug, hvorved det for mig normalt bliver Apple.

Jeg synes det er fint at kritisere Apple for fejl, hvis det gøres med rette, og evt for deres grådighed (http://www.macworld.com/article/152330/2010/06/macalope_fever.html?lsrc=rss_main):

"... the Apple Store sales reps were pushing the Bumpers hard. Which, if the Macalope were extremely cynical, would make him think it’s because they were aware of the problem and hoped to mitigate it while also reaping what must be a 99.9 percent margin by charging $30 for a band of plastic. And he is that cynical."

45
26. juni 2010 kl. 16:40

Nogen er Apple Fans; andre er Applehadere.

...og nogle har et mindre intimt forhold til en hardwarevirksomhed.

At det ikke kun er Apple der har problemet kan vist ses af følgende

Der er ikke noget nyt i, at en modbiltelefon mister signal, når man tager den i hånden. Det skyldes typisk, at man dækker for antennen.

I iPhone tilfældet ser det dog ud til, at problemet forsvinder, hvis man yderligere dækker antennen med en case. Hvis det er rigtigt, så er det ikke samme problem, som andre telefoner har.

40
26. juni 2010 kl. 01:13

Du er nok nød til at lede mere efter problemer med den nye iPhone.

Indtil videre synes jeg ikke det er lykkedes ret godt.

Men jeg kan læse af dine indlæg, at det er meget vigtigt for dig, at finde nogle problemer, så held og lykke med det :-)

32
26. juni 2010 kl. 00:19

En lille fejl... At man skal tænke over hvordan man skal holde på en t e l e f o n og det er en "lille fejl" ? Help me Jebus! Godt nok er det en touch telefon men at man skal undgå at røre den visse steder for at føre en samtale... Nej, det er alt andet end "mindste negative ting" det er en major fuck-up.

Det kan nok løses elegant med et stykke tape på stykke 5K hardware.

33
26. juni 2010 kl. 00:28

Ja, det er som regel en god ide at tænke på hvordan man holder en telefon, ellers risikerer man jo at lytte til mikrofonen og tale i højttaleren. Eller du risikere at afbryde forbindelsen, hvis du kommer til at trykke på den forkerte knap under samtalen.

Ja, big news. Der er INGEN telefon, hvor det er lige meget hvordan hvordan du holder den under samtalen.

35
26. juni 2010 kl. 00:32

Jeg har lige læst at hvis du holder på mellemrummet på denne iPhone i mere end 3-4 minutter får du et stød af statisk elektricitet når du slipper. Er det også ok?

37
26. juni 2010 kl. 00:46

Hvis du har læst det, så må det jo være rigtigt.

14
25. juni 2010 kl. 13:36

For fanden, Jakob. Din fanboyisme er gået så langt nu, at jeg ikke tvivler på at du ville forsvare iPhone 5 med lignende tåbeligheder, hvis det viste sig at den kun virkede under vand...

"Jamen, det er godt for mennesker at bade noget mere"

17
25. juni 2010 kl. 15:14

Skrev jeg noget steds at det var verdensbedste telefon under antenne begrænsede forhold ?

Nope...

Skrev jeg at det ikke reducere modtageforholdene ? Nope.

Hvis det er et problem så køb en bumper. Eller brug et headset med eller uden tråd.

Prøv evt at læse denne artikkel af en ingenør der arbejder med antenne design.

Som en seriøs journalist ville ha gjort... Som dem på PC mag der factchecker INDEN de går i trykken...

http://www.antennasys.com/antennasys-blog/2010/6/24/apple-iphone-4-antennas.html

Samtidigt virker det ikke som et virkeligt stort problem... Og hvorfor nu det ?

http://www.macrumors.com/2010/06/23/iphone-4-signal-declines-while-being-held-an-old-issue/

Scroll ned til bunden og se den video hvor iPhone 3G gør det samme... Og denne 3GS gør ligeså når man holdet hånden over nedre venstre del af telefonen.... Kunne det tænkes at det er der antennen stråler ud... (Du ved det sted der er længst væk fra kraniet...) så den sande historie er hvis du dækker for din telefons udstrålings område så får du dårligere forbindelse..?

Wow amazing hånden er ikke radiogennemsigtig så alle telefoner med udstråling designet til højrehåndede burde ha dårligere dækning for venstrehåndede...

Hvorfor er der ingen der har opdaget dette tidligere!!!

Fordi det ikke betyder det store i lande med god dækning som fx Danmark. Hvor forskellen mellem hånd og ikke hånd er 3 til 2 bars i områden med dårlig dækning. Men i områder med god dækning betyder det forskellen mellem 5 og 5 bars... (måske 4)... Og dvs endnu en historie stort set blottet for indhold (på nær for venstrehåndede som klart burde kræve en venstrehåndsvariant af alle telefoner...) fra version2... Sørgeligt når fakta, som seriøse internet sider tilsyneladende ikke har problemer med at finde, kommer ivejen for lidt god Apple bashing...

Men nu er det svært at finder noget nyhedsværdigt om Apple i denne uge... Der er jo intet hændt...

På nær at der er nogen der har opdaget at deres hænder ikke er radiogennemsigtige tryllehænder... Golfklap til det...

Intet om hvor relativt problemfrit det er at tilføje multitasking til iPhone apps, intet om (hvis man skal følge dn redaktionelle linje på version2) om den digitaltinglysnings agtige bunke af app updates der nu skal igennem systemet hos Apple før brugerens kan bruge multitasking... Intet om hvordan iOS4 køre på tidligere versioner af iPhone... Intet om farmville der kom før til iPhone end til android... Intet om at den sidste milion iPads (op til 3 mlioner) blev solgt på 21 dage dvs hurtigere end den 2. Milion... Eller om hvor go en opdatering iOS 4 på 3GS faktisk er...

Så kald mig hvad du vil men at version2 fokusere på den her historie, viser mere om version2s "journalister" evne til upartisk at rapportere fra mobil området... Sammen med alle danske medier. Synes bare det er lidt uprofesionelt hvis jeg skal være ærlig... Men hey whatever floats your boat...

19
25. juni 2010 kl. 16:28

@Jacob - jeg synes det er interessant at se hvor mange minus point der kan komme - uden at der kommer nogle reelle indholdsrige kommentarer andet end du er fanboy.

Kan du evt fremskaffe en tilsvarende video med en Desire der mister signal kommer der vist en ekskadron af vrede V2 læsere efter dig.

Grundlæggende er jeg enig - jeg synes det er uheldigt at nyheder flyder igennem internetsider uden at der blinkes med øjnene.

Jeg håber dog at der kommer en mere kritisk tilgang til Apples produkter - dog helst fra folk der ved hvad de snakker om. Og fra folk der ikke er forudindfattede i deres holdninger, og hvis de er - så bør de a) fortælle det, og b) fortælle hvorfor produktet ikke er godt for dem.

Men at mene hele verden går under fordi der ikke er adobe flash på et produkt - eller at der ikke er tons af udgange og indgange - samtidig med at de ikke spekulerer på om deres bil, der koster 100 gange så meget ikke kan repareres og tunes af andre end de autoriserede værksteder. Det undrer mig en del.

Derudover - ja, iPhone er lukket. Men folk kan jo vælge at lade være med at købe det. Men at undervisningsmaterialer samt DR længe har været forbeholdt en bestemt lukket leverandør uden at nogle ikke specialiserede medier stiller spørgsmålstegn - det undrer mig meget.

Ligesom det ville undre mig, hvis det var påkrævet at man skulle have en iPad for at komme igennem gymnasiet.

18
25. juni 2010 kl. 15:55

Jabob Damkjær: Hold kæft en gang mundlort.

15
25. juni 2010 kl. 13:48

En antenneingeniør fortæller til Engadget, at antennerne bliver flyttet til bunden af telefonerne for at give en lav SAR-værdi:

http://www.engadget.com/2010/06/25/iphone-4-antenna-woes-contextualized-by-dude-in-the-know/

Nu er San Francisco som bekendt Apples hjemmebane, og byen har lige vedtaget en ny lov om mobilstråling:

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/n/a/2010/06/22/financial/f095400D26.DTL

Apple har egentlig klaret sig udmærket i SAR-målinger, så vidt jeg husker, men man kunne jo spekulere i, at det nye design er valgt, for at give en endnu lavere værdi (i forhold til hovedet).

16
25. juni 2010 kl. 14:43

En antenneingeniør fortæller til Engadget, at antennerne bliver flyttet til bunden af telefonerne for at give en lav SAR-værdi:

Det er jo interessant information. Jeg undrede mig over, at Samsung valgt at gøre det samme med Galaxy S, men med den information giver det jo mening.

Heldigvis har Samsung valgt stadig at have plastic udenom. :-)

12
25. juni 2010 kl. 13:00

Its not a bug, its a feature!

8
25. juni 2010 kl. 12:01

Den korrekte måde at bruge en smartphone er at trykke et par tætsluttende ørepropper helt ind i kraniet, så man ikke kan høre hvad man selv siger, og derefter råbe ind i telefonen som man holder op lige foran næsen. I det tilfælde er det ligemeget hvilken hånd man bruger.

Metoden er især populær blandt togrejsende.

9
25. juni 2010 kl. 12:10

Nok det værste er når apple fansene siger at det er meningen at telefonen skal gøre sådan eller at dem der har fået fejlen er idioter.

Forstår virkelig ikke at apple ikke har lagt noget gennemsigtigt plastik rundt om metalrammen så brugeren ikke kommer til at få elektrisk forbindelse til antennen. Jeg spår at der snart kommer en form for etui fra 3. part der har til opgave at holde fingerne væk fra metalrammen.

13
25. juni 2010 kl. 13:07

Jeg mener at amerikanere som har forud bestilt deres iPhone 4 har fået en "bumper" med i købet, som den der er her: http://store.apple.com/us/product/MC597?mco=MTcyNzk4NDk

Det er (svjv) Apples første hylster de har lavet til deres iPod/iPhone/iPad produkter, og det er jo lidt tilfældigt det lige kommer med iPhone 4, og at den mere eller mindre kun dækker kanten på telefonen, så man ikke kan røre antennerne.

Jeg tror på Apple kendte til dette problem i forvejen...

10
25. juni 2010 kl. 12:45

Nu er metalrammen jo en væsentlig del af designet, så det vil ødelægge designet gevaldigt at putte en plasticramme udenom.

Det lader dog til, at flere her i UK har fået udleveret et gummiagtigt etui sammen med deres telefon netop på grund af dette problem.

Apple burde i stedet for at sige, at folk holder telefonen forkert, melde klart ud og sige, at det er en smutter – og herefter blot beklage det og anvise folk, hvordan de undgår problemet i praksis. Og naturligvis gøre det bedre næste gang. :-)

3
25. juni 2010 kl. 11:15

Det er en del af den verdensomspændende konspiration for at afskaffe venstrehåndede... Jeg er heldigvis højrehåndet, så jeg undgår bødlen :)

6
25. juni 2010 kl. 11:37

Jeg er heldigvis højrehåndet

Hvordan skriver du så en besked mens du taler i telefon?

Jeg holder min telefon i venstre hånd, for så er højre hånd fri til at skrive og andre finmotoriske opgaver.