Startup bruger machine learning til at foreslå bedste support-svar

Gorgias support-assistent kan regne ud, hvornår en kundehenvendelse er vigtig for forretningen. Foto: Gorgias
En intelligent support-assistent skal snakke med kunde-database for at sammenstykke det optimale svar kundehenvendelser.

It-startup’en Gorgias vil bringe machine learning til virksomhedernes supportafdeling. Med udgangspunkt i virksomhedens kundedata og selve henvendelsen, kan systemet foreslå præfabrikerede svar.

Det skriver TechCrunch.

Læs også: Pulje på 117 millioner skal bringe maskinlæring og big data ud til alle

Gorgias’ software samarbejder med virksomhedens kunde-system og e-handelsplatform, så al viden om kunden er tilgængelig, når en henvendelse skal behandles i supportafdelingen.

Baseret på en analyse af kundens spørgsmål kan systemet foreslå en række svar, der på forhånd er konstrueret. Systemet kan udvides med genveje, så obligatoriske høflighedsfraser kan overstås med få kliks.

Det betyder at en typisk anmodning om at få nulstillet et kodeord kan klares med fx indtastningerne ‘password’ og ‘help’ som firmaets demo-video viser.

Gorgias animation viser dele af systemet i aktion.

Læs også: Lav-energi chip skal bringe machine learning ind på mobilen

Gorgias bruger machine learning til at sortere indkomne henvendelser, så eventuelle refunderinger kan klares på en gang. Hvis en vigtig kunde beder om en tilbagebetaling, kan systemet klare det automatisk, mens kunder, der beder om penge igen og igen kan afvises i døren.

På den måde giver machine learning Gorgias en fordel over eksisterende support-assistenter som Zendesk og Desk.com, skriver tech-mediet.

Softwaren er stadig i en beta-version, men det er netop lykkedes selskabet at opdrive seed-investeringer for 1,5 millioner dollars til at gøre projektet færdigt.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Kommentarer (0)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Affecto Denmark reaches highest Microsoft Partner level

Affecto Denmark, a leading provider of data-driven solutions, has reached the highest level in the Microsoft partner ecosystem: Managed Partner.
22. jun 13:45

Innovate your business with Affecto's IoT Explorer Kit

Are you unsure if Internet of Things fits your business strategy?
31. maj 2017

Big Data Lake Summit: Fast and Trusted Insights

If you want to outpace, outsmart and outperform your competition in a digital world, you need trusted data that can be turned into actionable business insights at speed.
24. apr 2017