Stadig ingen politisk afgørelse: Færre skoler vil fortsætte med teknologiforståelse
Har skærmene en plads i skolernes undervisning eller ej? Skal eleverne have lov til at bruge mobiltelefoner og sociale medier, mens de er i skole? Skal elever og lærere være bedre til at forstå AI?
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sponseret indhold
V2 Briefing | 17. april | GENERATIV AI: Sådan bruger du det professionelt
Kunstig Intelligens22. marts
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Teknologiforståelse er åbenbart i ministerens øjne lig med digitale færdigheder og kildekritik.
DK er selvudråbt verdensmester i digitalisering - jævnfør skåltalerne; men virkeligheder er en anden. Nu vil de samme politikere have kandidatuddannelser i fx AI skal være længere end 2 år. Men så længe man ikke har styr på yde-evnen og tror at nogle få procent af, hvad hardwaren kan levere er nok, hjælper det ikke. Væksten i AI-udvikling og træning af modellerne risikerer at sabotere den grønne omstilling ved at bruge det meste af den grønne strøm, man kan lave. Dette forbrug sammen med datacenstrenes kan om 10-12 år opsluge flere gange det nuværende BNP. Fornuftige mennesker mener dog, at regeringen giver op ved 10-15% af BNP. Lad os håbe det!