Spiludvikler undskylder efter genudgivelse: »Spillene vil ramme det niveau af kvalitet, de fortjener«

Til venstre ses den originale karaktermodel fra GTA: San Andreas. Til højre ses karaktermodellen i genudgivelsen. Illustration: Twitter-bruger 'potad'
Spiludvikleren Rockstar har måtte til tasterne og undskylde overfor fans efter genudgivelsen af GTA III, GTA: Vice City og GTA: San Andreas er udkommet med flere tekniske problemer.

En af de spilserier, der har haft størst indflydelse på moderne open world-spil, må være spilstudiet Rockstars 'Grand Theft Auto'-serie.

Derfor var forventningerne også til at føle på, da Rockstar for nylig genudgav tre af de skelsættende titler GTA III, GTA: Vice City og GTA: San Andreas i en samlet pakke kaldet Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition. Men genudgivelserne har fået stor kritik fra både spillere og anmeldere.

»Der har objektivt set været en grafisk opgradering af disse spil, da de ikke ser lige så tåget og sløret ud, som de plejede at gøre - men for at være helt ærlig, er jeg usikker på, om jeg vil sige, at de ser bedre ud end tidligere genudgivelser. Regn-effekterne er så grimme, at de rent faktisk obstruerer dit udsyn; du må hellere håbe, at det ikke regner, hvis din mission indebærer at se, hvor du går. Hvor karakterer før var firkantede og i lav opløsning, så er de nu ... på underlig vis plastik-agtige,« skriver The Guardians Keza MacDonald eksempelvis i sin to-stjernede anmeldelse.

Den dårlige modtagelse har nu fået Rockstar til at gå ud og undskylde kvaliteten. Det skriver gamesindustry.biz.

I en blog på Rockstars hjemmeside udtrykker spilstudiet en »oprigtig undskyldning til alle, der er løbet ind i tekniske problemer, mens de har spillet disse spil«.

»Grand Theft Auto serien -- og de spil der udgør denne ikoniske triologi -- er specielle for os, og vi ved, at de også er det for fans verden over,« skriver Rockstar og fortsætter:

»De opdaterede versioner af disse klassiske spil, udkom ikke i en tilstand, der møder vores egen standard for kvalitet, eller de standarder fans forventer fra os«.

»Vi har planer om at adressere de tekniske problemer og forbedre hvert spil fremover. Med hver planlagte opdatering, vil spillene ramme det niveau af kvalitet, som de fortjener«.

Genudgivelsen vil ifølge Rockstar modtage en opdatering i de kommende dage.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (4)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#1 René Nielsen

Det synes at ligne den ære vi går imod med moderne spiludvikling.

Brugerne er blevet testerne, der er intet internt test og kvaliteten er fuldstændig derefter. De første par udvidelsespakker, er skiftes ud med hotfixes og day0 patches der højner kvaliteten af det digitale indhold, til det som er lovet og ikke mindst forventet af fans.

Rockstar har med deres remaster (2021, var remasterens år) gjort nøjagtig ligesom resterende. Man levere et produkt af ringe kvalitet, i håbet om ingen brokker sig. Gør de, så bruger man penge.

Det skammelig tedens indenfor feltet, som tidligere bevidner om forholdsvis høj kvalitet, jf. dataene blev skrevet på millioner af Floppies/CD'er/DVD'er - sådan er det, desværre ikke længere.

  • 1
  • 1
#4 René Nielsen

Niels Henriksen: Netop og som jeg også påpegede i kommentaren, så det en del af problematikken - de har fået det for let og konsekvenserne er ret usynlige,for meget kan klares med et "undskyld".

Michael Hansen: Der har ikke været gennemgribende store issues, såsom login eller forbindelse. Dog har de haft udfordringer med performance fra flere brugere, når de med ders spritnye grafikkort markere 200 units, så daler FPS'en til 30 men så snart de slipper dem igen, farer den op.

Har du set deres roadmap for det kommende år? https://www.pcgamesn.com/wp-content/uploads/2021/11/age-of-empires-4-upd...

Her påtaler de nærmest udelukkende performance, bugfix og balance, menstort set intet nyudvikling. Den største feature på den front er "patrol", en kommando som i øvrigt fandtes i alle tidligere verisoner fra launch.

Netop performance og bugs samt ikke mindst balance er jo netop noget man fanger i test.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere