Spilmotoren Unity satser både på Windows 8 og Windows Phone 8

Illustration:
Unity sprang Windows Phone 7 over, men med lanceringen af den næste version af Microsofts mobilstyresystem vil Unity understøtte platformen.

Det populære værktøj til spiludvikling til især mobiltelefoner, Unity 3D, kommer nu også til at understøtte den næste version af Microsofts mobilstyresystem Windows Phone 8. Det skriver WP Central.

Unity, som oprindeligt er startet i Danmark, men sidste år flyttede hovedkvarteret til San Francisco, sprang Windows Phone 7 og Windows Phone 7.5 over. Det betød, at mens det var forholdsvis let for udviklere at konvertere spil baseret på Unity mellem andre mobile platforme, så var det ikke muligt at udvikle en Windows Phone-version med Unity 3D.

Unity vil understøtte både Windows Phone 8 og Windows 8, og dermed formentligt også den særlige tablet-version Windows RT, da de alle deler den samme kerne, men kører på forskellig hardware. De deler dog også den applikationsplatform WinRT, som er grundlaget for de nye Modern UI eller Metro-applikationer i Windows 8.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (1)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Pelle Ravn

Det var klart nok at de gjorde, men det mangler lidt i artiklen.
Windows 7/7.5 understøttede kun at du udviklede i XNA og tools omkring, og det var for besværligt at lave noget der supporterede det ordenligt. I Windows Phone 8 har de mulighed for at skrive DirectX kommandoer direkte, hvilket gør at det langt nemmere for dem at lave, og de kan sikkert genbruge ting de har lavet til Windows klienten.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere