Spilgigant lægger sine udvikler-værktøjer i skyen: Dansk udvikler ser muligheder

Ubisoft står blandt andet bag de store åbne verdner i Assassin's Creed-spillene.
Illustration: Ubisoft.
Spilselskabet Ubisoft lægger en række værktøjer i skyen for at hjælpe sine spiludviklere med at presse citronen. En dansk udvikler er positiv overfor ideen om at udvikle spil via cloud, men han er betænkelig i forhold til et ømt punkt - internetforbindelsen.
17. maj kl. 03:45
errorÆldre end 30 dage

Da Google introducerede sin cloud gaming-platform, Stadia, blev det spået til at omkalfatre spilverden. Men revolutionen lader vente på sig.  

Cloudteknologien har dog ikke alene potentialet til at ændre måden, vi spiller på, men også måden spillene bliver bygget på.

Det mener man i hvert fald hos det franske spilselskab Ubisoft, der for nylig har annonceret en cloud-løsning til spiludviklere, Ubisoft Scalar.

Et projekt der skal slippe Ubisofts spiludviklere fri af deres teknologiske tøjler ved hjælp af cloud-teknologien.

»Vi er blevet vant til, at teknologien virker på en bestemt måde,« fortæller Christian Holmqvist, der er Technical Director for Ubisoft Scalar hos Ubisoft Stockholm.

»Hvis du sætter dig lidt udover den vante tankegang, så indser du, at der måske er en mere optimal måde at bygge de her store software-projekter på en effektiv måde«.

Log ind og få adgang
Du kan læse indholdet ved at logge ind eller oprette dig som ny bruger.
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger