Sony storsatser på udvikling af mobilspil

30. august 2022 kl. 14:59
Sony storsatser på udvikling af mobilspil
Kratos fra PlayStations 'God of War'-serie kan måske snart finde vej til telefonerne. Illustration: Sony Playstation.
PlayStations spilstudier har fået en uafhængig mobilspil afdeling, der skal introducerer nye publikummer til deres spiluniverser.
Artiklen er ældre end 30 dage

Sony har med PlayStation-konsollerne i lang tid været en af de mest dominerende kræfter på konsolgaming-markedet, men i den seneste tid er den japanske gigant begyndt at forgrene forretningen ud til andre markeder. 

Blandt andet ved at lade sine  konsoleksklusive titler som 'God of War' og 'Marvel's Spider-Man' komme til PC. Og nu vil PlayStation også til at gøre sig gældende på mobilspil-markedet. 

Derfor har man oprettet en separat afdeling, der skal få Sonys spil ud på telefonerne. Det skriver The Verge.  

Sony har samtidig købt spilstudiet Savage Games Studios, der har flere mobilspils-veteraner bag sig. Studiet bliver en del af den nyoprettede mobilspil-afdeling, og er i gang med at udvikle et endnu ikke annonceret »AAA live service action game«. 

Artiklen fortsætter efter annoncen

Chef for PlayStation Studios, Herman Hulst, fremhæver i en pressemeddelelse, at Sony er tilfreds med sit indtog på PC-markedet, og at han forventer, at indsatsen på mobilspil-området vil følge samme spor. 

»Vores mobilspil indsats vil fortsætte med at udvide vores tilbud, og give flere muligheder for at opleve vores indhold,« siger Herman Hulst. 

»Vi bestræber os på at nå nye publikummer, der ikke kender til PlayStation og vores spil«.

 

Remote video URL

 

 

 

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger