Sonos undskylder for deling af kunders mailadresser

Illustration: Sonos
Sonos har den seneste tid været i modvind. Senest har 'smartspeaker'-producenten delt kunders mailadresser med andre kunder. Sonos undskylder og siger, at det ikke kommer til at ske igen.

Sonos har delt mailadresser på deres kunder med andre kunder.

I en mail fra virksomheden til de kunder, der har klaget over Sonos' planer om ikke længere at opdatere visse af deres højttalere, fremgik mailadresserne på alle modtagerne af mailen.

Det skriver BBC.

Der er ifølge en udtalelse fra Sonos ikke anden information, der er blevet delt.

Læs også: SONOS’ uheldige business case

Virksomheden har efterfølgende undskyldt over for kunderne, der har fået delt deres mailadresser, og er nu i gang med en »proces, der sikrer at det ikke kan ske igen«.

Mailen blev sendt til over 450 mennesker.

Sonos i modvind

Det er ikke første gang i den seneste tid, at Sonos har oplevet frustrationer fra sine kunder.

Først var det et tilbud til eksisterende kunder om 30 procent på nye højttalere, hvis kunderne satte deres gamle højttalerne i 'genbrugstilstand' – hvilket ironisk nok betød, at de ikke kunne genbruges.

Noget, som flere kunder satte spørgsmålstegn ved, da de ikke kunne se, hvordan det skulle være mere klimavenligt end at give dem til andre.

Så kom udmeldingen om, at man fra maj ikke længere ville opdatere ældre højttalere, og kunderne rasede endnu en gang.

Og med delingen af mailadresser er det altså alle gode gange tre inden for få måneder for Sonos.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere