Snapchat-patent: Billedgenkendelse skal vise reklamer for det du fotograferer

Billed-chatprogrammet Snapchat har taget patent på system, der præsenterer reklamer på baggrund af dine yndlingsmotiver.

Snapchat har taget patent på et reklame-system, der anvender billedgenkendelse til at analysere, hvilke kortlivede visuelle hilsner Snapchat-brugere sender til hinanden.

Alt efter hvad brugerne tager billede af, vil systemet kunne finde en relateret reklame, skriver The Verge på baggrund af patentbeskrivelsen.

Læs også: 3D-selfies kan snart indtage Snapchat

Patentet drejer sig overordnet om at genkende, hvad der tages billeder af, når Snapchat-brugere sender billeder til hinanden, og tilbyde forskellige grafik-elementer til billedet på baggrund af motivet.

Som for eksempel ved at tilbyde en grafik af King Kong, hvis der tages billede af Empire State Building.

Funktionen kunne bruges til at afholde reklame-auktioner, når der tages billede af noget, som flere virksomheder gerne vil reklamere i forbindelse med. Patent-ansøgningen bruger som et eksempel et billede af en kop kaffe, som forskellige kaffeproducenter gerne vil reklamere i forbindelse med.

Læs også: Snapchat lancerer app til pengeoverførsler via mobilen

Skridtet videre kunne være at hente information på baggrund af et foto. For eksempel kunne et billede af en restaurant fremkalde restaurantens menu, forestiller Snapchat sig i patentbeskrivelsen.

Endnu er der alene tale om et patent - uden konkrete planer om at implementere systemet. Men funktionen ligger ikke langt fra Snapchats eksisterende produkt, der kan tilbyde grafik og animation på baggrund af ansigtsgenkendelse.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (1)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere