Slut med målrettede reklamer i din Gmail

Apple
Senere på året vil Googles 1,2 milliarder brugere af Gmail ikke længere få reklamer, der er fundet ud fra ord i mails, der skrives eller modtages.

Førhen har Google scannet mails for buzzwords, og der er dernæst dukket reklamer op i højre side af skærmen. Reklamer, som passer til de ord, der står i din mail. Men det er slut nu, oplyser Googles ansvarlige for cloud computing, Diane Greene.

Læs også: Google fjerner oplysninger om din helbredstilstand fra søgeresultaterne

Google dropper nemlig senere på året den type måde at målrette reklamer, du ellers plejer at få i din Gmail, der er relateret til de ting, du skriver.

I stedet går Google over til, at reklamerne bliver personaliserede på samme måde som Google målretter resten af deres reklamer. Her er de baseret på brugerindstillinger, skriver Diane Greene.

Læs også: Chrome vil filtrere reklamer automatisk

Googles gratis email-service Gmail har på nuværende tidspunkt ca. 1,2 milliarder brugere. Derudover er der over 3 millioner betalende virksomheder, som benytter G Suite, hvortil der er tilknyttet Gmail.

Artiklen er rettet for antallet af virksomheder, der bruger G Suite

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Følg forløbet

Kommentarer (2)

Kommentarer (2)
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 10:55

Affecto has the solution and the tools you need

According to GDPR, you are required to be in control of all of your personally identifiable and sensitive data. There are only a few software tools on the market to support this requirement today.
13. sep 10:28

Xena - an innovative force in testing next-generation communications technology

22. aug 2017