Slut med målrettede reklamer i din Gmail

Senere på året vil Googles 1,2 milliarder brugere af Gmail ikke længere få reklamer, der er fundet ud fra ord i mails, der skrives eller modtages.

Førhen har Google scannet mails for buzzwords, og der er dernæst dukket reklamer op i højre side af skærmen. Reklamer, som passer til de ord, der står i din mail. Men det er slut nu, oplyser Googles ansvarlige for cloud computing, Diane Greene.

Læs også: Google fjerner oplysninger om din helbredstilstand fra søgeresultaterne

Google dropper nemlig senere på året den type måde at målrette reklamer, du ellers plejer at få i din Gmail, der er relateret til de ting, du skriver.

I stedet går Google over til, at reklamerne bliver personaliserede på samme måde som Google målretter resten af deres reklamer. Her er de baseret på brugerindstillinger, skriver Diane Greene.

Læs også: Chrome vil filtrere reklamer automatisk

Googles gratis email-service Gmail har på nuværende tidspunkt ca. 1,2 milliarder brugere. Derudover er der over 3 millioner betalende virksomheder, som benytter G Suite, hvortil der er tilknyttet Gmail.

Artiklen er rettet for antallet af virksomheder, der bruger G Suite

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (2)
Log ind eller Opret konto for at kommentere
Pressemeddelelser

Welcome to the Cloud Integration Enablement Day (Bring your own laptop)

On this track, we will give you the chance to become a "Cloud First" data integration specialist.
15. nov 10:31

Silicom i Søborg har fået stærk vind i sejlene…

Silicom Denmark arbejder med cutting-edge teknologier og er helt fremme hvad angår FPGA teknologien, som har eksisteret i over 20 år.
22. sep 2017

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 2017