Skype-milliardær giver danskerne gratis musikstreaming - uden reklamer
Et halvt års forbrug af musik til nul kroner. Uden 'håndjern' og uden reklamer.
Sådan lyder lokkemaden nu herhjemme fra streaming-tjenesten Rdio, der er en konkurrent til Spotify. Det skriver flere internationale medier.
Tilbuddet er dog ikke helt så lovende, som det lyder, for i praksis er der et loft over, hvor mange numre du kan streame. I en besked på det sociale medie Twitter skriver Rdio selv, at tilbuddet lyder på 'op til' seks måneder.
Flere Twitter-brugere klager over kun at få syv dages gratis streaming. Men ifølge selskabets support-profil på Twitter træder perioden på 'op til' seks gratis måneder automatisk i kraft, når de syv dage er gået.
Rdio er endnu relativt ukendt uden for USA, men det skal tilbuddet, der gælder Danmark og 14 andre lande, nu forsøge at ændre på.
En talsperson fra Rdio siger til PCMag.com, at tilbuddet skal ruske op i konkurrencen på streamingmarkedet og skaffe flere brugere til tjenesten.
Danske Janus Friis - kendt for sin succes med Skype - er medstifter af Rdio, som er baseret i USA og gemmer omkring 18 millioner musiknumre i kataloget.
Brugerne kan desuden vælge mellem to abonnementer til henholdsvis 49 kroner og 99 kroner om måneden, hvilket er de samme priser som hos konkurrenten Spotify.
Opdateret onsdag den 30. januar klokken 14.01 med afsnit om loft på streamingforbruget.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.