Selskab bag Unity-alternativ beder udviklere om at slette kildekode

3. august kl. 10:01
Kode
Illustration: Freepik.
Spilmotoren The Machinery, der slår sig op på at være et alternativ til Unity og Unreal, lukker ned uden yderligere forklaring.
Artiklen er ældre end 30 dage

Our Machinery, udvikler-holdet bag spilmotoren The Machinery, har valgt at lukke forretningen. 

Det skriver Game Developer

»Tak for at støtte The Machinery,« skriver Our Machinery i en mail til sine brugere. 

»Vi er desværre nået til et punkt, hvor det ikke længere er muligt for os at fortsætte«.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Yderligere forklaring giver skaberne bag The Machinery ikke. 

Our Machinery beder desuden sine kunder om at slette kildekoden til Our Machinery, som det fremgår af sektion 14 i kundernes End User Licensing Agreement

Ifølge mediet Game World Observer var det ikke en del af den originale licens-aftale, at kildekoden skulle slettes. 

Remote video URL

Men spilmotorens End User Licensing Agreement er siden blevet ændret, således at det fremgår, at kildekoden skal slettes, når brugeren ikke længere bruger licensen. 

The Machinery vil lukke ned om to uger, og alle brugere, der har en, vil få refunderet pengene for deres licenser.  

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger