Samarbejdsværktøjet Slack er nede i Europa

Illustration: Slack
Slack-brugere har problemer med at etablere forbindelse til det cloudbaserede samarbejdsværktøj.

Bruger du Slack som samarbejdsværktøj på din arbejdsplads, f.eks. til interne mails, projektstyring og lignende, så er det bare om at smække benene op og snuppe en ekstra kop kaffe.

For det er ikke muligt at tilgå den cloudbaserede software i Europa tirsdag formiddag.

Slack har endnu ikke vundet stor udbredelse i Danmark, men blandt de danske brugere finder man eksempelvis mediet Zetland.

På vej tilbage

Der er dog tegn på, at den amerikanske virksomhed bag Slack er ved at få styr på forbindelsen til Europa.

På Slacks egen status-side står der:

»Vi ser nogle positive tegn, og folk burde være i stand til at forbinde efter reload. Vores team overvåger stadig problemet, og vi vil fortsætte med at opdatere vores status-side, indtil problemet er fuldstændigt løst.«

Læs også: Distribuerer software til Linux uden signatur: »Slack tager sikkerhed meget seriøst«

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (5)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Christian Soelberg Due

Det er en noget ubegrundet udtalelse at komme med:
"Slack har endnu ikke vundet stor udbredelse i Danmark, men blandt de danske brugere finder man eksempelvis mediet Zetland."

Jeg kender efterhånden ikke et marketingbureau eller it firma i Danmark der ikke bruger Slack og vil anslå at deres brugerdatabase talles i tusindevis af virksomheder bare her i landet.

Slack er efterhånden blevet hvad Skype var engang, nemlig det værktøj alle i b2b sammenhænge brugte til kommunikation.

  • 5
  • 0
Thomas Christensen

Chrisatian - du siger det næsten selv. Slack er branche specifik. Der er ingen større virksomhed, som er skiftet fra et MS eller Google produkt til Slack. Det er forbeholdt IT, få brancher og startups som nemt og billigt kan komme igang med noget, der er skalerbart.

Årsagen kan findes her: https://status.slack.com/calendar

I år har de kun haft to måneder, hvor der ikke har været nedbrud på servicen. Tænk på omkostningen for, at kommunikationen på tværs af lokationer dør. Bare en halv time hvert år er nok til, at det bliver valgt fra.

Prøv til sammenligning at tænke over koncekvensen ved, at O365 var nede. Jeg kan ligeså godt slukke min PC og gå ud og drikke kaffe.

  • 1
  • 0
Thomas Christensen

Har kun været på O365 på arbejde i to måneder, så har ikke just det store grundlag for at modbevise det. Har brugt O365 derhjemme i et par år, men her bruger jeg jo reelt ikke særlig mange funktioner, og der kan sagtens have været udfordringer jeg ikke ville have mærket.

Har dog ikke hørt om, at O365 som sådan var nede, så Skype (tidl Lync etc) ikke virkede. Der vil altid være nogle isolerede udfordringer med en bestemt feature eller en login server.

Har derimod som de fleste andre benyttet MS diverse varianter af kommunikationsplatforme fra Yammer, Lync, Skype for Business osv. siden 2008, og jeg har aldrig oplevet at være afskærmet fra hverken mine udenlandske eller lokale kollegaer.

Det er selvsagt en anden løsning, hvor der ofte har været noget lokal Exchange server eller hvad der ligger bag som spiller sammen med en MS server. Så helt 1 til 1 sammenligning er det ikke, men decideret nede har jeg aldrig oplevet, og jeg er 100% afhængig af det.

Sad faktisk og lyttede til en podcast for et par måneder siden, hvor de tog emnet op efter Slack endnu engang var nede i nogle timer. Det var to gutter, som begge brugte Slack til alt internt (sub 10 personer) og Skype for Business til ekstern kommunikation.

Begge kunne leve med Slack's udfordringer, da de bare brugte andre metoder som mail eller at lette røven, men det dur bare ikke, når du er flere hundrede mennesker og sider på forskellige lokationer. Det er min pointe, for det er årsagen til, at meget få tør taget springet som den MS platform som nok ikke er så sexy, men som bare har virket i så mange år under så mange forskellige navne.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere
IT Company Rank
maximize minimize