Det måtte jo komme: Pokemon Gos popularitet har toppet og er på vej tilbage.
Antallet af daglige aktive brugere, downloads, og daglig tid på appen nåede toppen for en måned siden og viser nu en faldende tendens, skriver Bloomberg.
Data er indsamlet af Sensor Tower, SurveyMonkey og Apptopia.
Nyheden vil uden tvivl blive budt velkommen hos Facebook, Twitter, Tinder og snapchat, som har været under pres under Pokemon Go-feberen.
»I betragtning af den hurtige stigning i brugen af Pokemon Go-app'en siden lanceringen i juli har investorerne været bekymret for, at spillet har kapret tid fra andre apps,« skriver Victor Anthony, der er senioranalytiker hos investeringsrådgiveren Axiom Capital Management.
Kort tid efter lanceringen af Pokemon Go i juli overhalede spillet Snapchat, Twitter og Facebook i gennemsnitlig brugertid.
Men hvis det igangværende fald fortsætter, vil Pokemon Go blive et kortvarigt bekendtskab, i øvrigt sammen med augmented gaming generelt, mener Victor Anthony.
Ifølge Google Trends er interessen i augmented reality nemlig faldende, mens interessen for virtual reality fortsat er høj, tilføjer han.
Niantic Labs, der har udviklet Pokemon Go, har ingen kommentarer.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.