Roblox kompenserer spiludviklerne efter nedbrud
Roblox, der er en online spilplatform og -udviklingssystem, undskylder for et tre dage langt nedbrud og foreslår spiludviklere, at de kan blive kompenseret for nedbruddet.
Det skriver CNBC.
»Vi er kede af den tid, det tog os at genoprette servicen,« skriver grundlægger og CEO i Roblox, David Baszuck, i et blogindlæg.
Han fortsætter om årsagen til nedbruddet:
»Dette var et særligt vanskeligt nedbrud, da det involverede en kombination af flere faktorer. Et kernesystem i vores infrastruktur blev overbelastet, foranlediget af en lille fejl i vores backend-servicekommunikation, mens det var under hård belastning.«
Nedbruddet varede fra torsdag 28. oktober til søndag 31. oktober og var dermed sammenfaldende med Halloween. Det fik i første omgang nogle brugere til at spekulere i, om nedbruddet var en del af et reklamestunt.
»Vi vil implementere en politik, der vil økonomisk kompensere vores udviklersamfund fuldt, som et resultat af dette nedbrud,« skriver David Baszuck.
Roblox deler i forvejen 30 pct. af omsætningen fra virtuelle køb med sine udviklere.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.