Roblox kompenserer spiludviklerne efter nedbrud

Roblox kompenserer spiludviklerne efter nedbrud
Illustration: Parilov | bigstock.
Roblox blev ramt af et nedbrud grundet en backend-fejl. Grundlægger og administrerende direktør i Roblox, David Baszuck, undskylder og giver løfte om kompensation til spiludviklerne på platformen.
2. november 2021 kl. 09:25
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Roblox, der er en online spilplatform og -udviklingssystem, undskylder for et tre dage langt nedbrud og foreslår spiludviklere, at de kan blive kompenseret for nedbruddet.

Det skriver CNBC.

»Vi er kede af den tid, det tog os at genoprette servicen,« skriver grundlægger og CEO i Roblox, David Baszuck, i et blogindlæg.

Han fortsætter om årsagen til nedbruddet:

Artiklen fortsætter efter annoncen

»Dette var et særligt vanskeligt nedbrud, da det involverede en kombination af flere faktorer. Et kernesystem i vores infrastruktur blev overbelastet, foranlediget af en lille fejl i vores backend-servicekommunikation, mens det var under hård belastning.«

Nedbruddet varede fra torsdag 28. oktober til søndag 31. oktober og var dermed sammenfaldende med Halloween. Det fik i første omgang nogle brugere til at spekulere i, om nedbruddet var en del af et reklamestunt.

»Vi vil implementere en politik, der vil økonomisk kompensere vores udviklersamfund fuldt, som et resultat af dette nedbrud,« skriver David Baszuck.

Roblox deler i forvejen 30 pct. af omsætningen fra virtuelle køb med sine udviklere.

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger