RIM undskylder for Blackberry-nedbrud

Nedbrud i vitale funktioner i Blackberry-telefonerne får it-direktør til at beklage og love bedring.

Canadiske Research In Motion (RIM), der står bag telefonbrandet Blackberry, der er særligt populær blandt erhvervsfolk, har problemer med deres telefoner. Brugerne har oplevet forskellige fejl, hvor man ikke har haft adgang til sin mail, sms-beskeder, internettet og mere. Det får firmaets CIO Robin Bienfait til at beklage situationen i en pressemeddelelse på firmaets hjemmeside:

»Du har sat din lid til, at vi leverer stabil kommunikation i realtid, og lige nu skuffer vi dig.«

For europæiske brugere af Blackberry er det stadig ikke muligt at gå på internettet. De kan dog igen sende emails og bruge Blackberrys instant messaging service, BBM.

Robin Bienfait skriver, at de hos RIM tager problemet meget seriøst og gør deres bedste for at løse problemet, men det er ikke løst endnu:

»Vi mener, vi ved hvorfor, problemet er opstået, og vi arbejder på at få alle vores services op igen,« skriver Robin Bienfait i pressemeddelelsen.

RIM har på nuværende tidspunkt ikke meldt noget ud om en eventuel kompensation.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (4)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#3 Svend Eriksen

RIM har en fordel ved deres "alt skal køre gennem vores servers" når det kommer til sikkerhed, men de seneste dage har godt nok også demonstreret den store svaghed for alverden. Lige nu taber RIM markedsandele hurtigere end noget andet OS, og det her hjælper ikke på det. Spørgsmålet er om vi vil kunne finde nogen med en Blackberry om et år fra nu.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere