Computere, der aldrig dukker op eller aldrig kommer til at virke. Et gebyr på 36.000 kroner og en tur i fogedretten, selvom Dell havde lovet at stoppe betalingen for en defekt computer.
Der var mange eksempler på dårlig behandling og brud på købeloven, da Dell Danmark tirsdag aften var under kritisk behandling i DR-programmet Kontant.
Da Dell udelukkende sælger udstyr via internettet, går al kontakt til Dell via telefonsupport, men den kan være svær at få fat på, eller foregå på engelsk fra Indien, oplever de utilfredse Dell-kunder.
Den selvstændige fotograf Jacob Rex valgte derfor at tage turen fra Viborg til Dells danske kontor i København i desperation over en computer, der ikke virkede, og som Dell trods en udvidet supportaftale ikke ville reparere.
Salgchefen lovede ham, at betalingen af afdragene bliver sat i bero, men det skete ikke, og pludseligt stod fotografen med en indkaldelse til fogedretten og en dom på at betale 36.000 kroner ekstra for computeren til 8.000 kroner, fordi han var holdt op med at betale.
Dell Danmark ønskede ikke at kommentere de mange sager om dårlig service på tv, og Kontant opfordrer nu alle, der er kommet i klemme i Dells support, til at kontakte programmet, så eksemplerne på dårlig service og brud på købeloven kan blive samlet og lagt frem.