Version2 Insight: Nyt magasin klæder dig på til outsourcing af it-drift

Version2 lancerer nu et magasin på 17 sider om outsourcing af it-drift med artikler, analyse, case-historier, tips og tendenser. Se alt indholdet og hent det nye magasin gratis her.

Som it-beslutningstager er der mange informationer at tage hensyn til, og Version2 lancerer derfor et nyt magasin med navnet Version2 Insight.

Her sætter vi fokus på udvalgte emner og samler tendens, analyse og case-artikler i én samlet læseoplevelse, som du kan downloade her fra sitet i PDF-format.

Magasinet af skrevet af Version2's journalister og er helt uafhængigt af leverandørinteresser.

Den første udgave af Version2 Insight handler om outsourcing af it-drift, og her kan du læse

Tendens: Få fleksibel outsourcing af it-drift med cloud-platform

Blog: En selektiv tilgang til outsourcing

Case: Banedanmarks it-direktør deler erfaringer efter 6 år med fuld outsourcing

Analyse: Danske outsourcing-kunder betaler voldsom overpris for it-outsourcing

Version2 Insight har flere sponsorer tilknyttet, men de har ikke haft indflydelse på indholdet. Når du henter magasinet, accepterer du samtidig at blive kontaktet af én af sponsorerne. I Version2's leverandøroversigt kan du finde disse og andre leverandør af outsourcing.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (10)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#4 Casper Thomsen

Hej Karsten.

Så hvis man vil læse skidtet, skal man først acceptere at blive spammet på både mobil og mail?

Forretningsmodellen for magasinet er, at man accepterer at få en henvendelse fra én af sponsorerne. Jeg vil ikke betragte det som spam, da det gerne skulle være en relevant henvendelse med tilbud om dialog, som man så kan takke nej til, hvis det er.

Men ja, det er betingelsen for, at du kan hente magasinet.

Mvh Casper

  • 0
  • 0
#5 Casper Thomsen

Hej Thomas.

Kommer der en udgave som vi kan hente på vores iPads, eks gennem bladkiosken?

På kort sigt er magasinet produceret som en PDF, men med henblik på at blive læst på en iPad - eksempelvis er skrifttypen større end i et normalt, trykt magasin.

På længere sigt vil det helt klart være interessant med en mere intelligent leverancemodel - for eksempel gennem en app eller lignende. Men her i første omgang har vi fokus på at udvikle indholdet af magasinet, så det bliver bedst muligt, og vi kommer således også til at evaluere dette første magasin blandt læserne.

Mvh Casper, Version2

  • 0
  • 0
#6 Casper Thomsen

Hej Claus.

Er sponsorerne selv samme virksomheder der indgår i rapporten? Det kalder jeg god markedsføring :) hva koster det?

Selve indholdet af magasinet er uafhængig journalistik, som du kender det fra version2.dk. Det vil sige, at journalisterne suverænt vælger artikler, kilder, vinkler og så videre med henblik på, hvad der giver størst mulig værdi for læserne.

Det, sponsorerne får, er en annonce i magasinet, samt tilladelse til at kontakte nogle af de personer, som læser magasinet.

Vi kommer til at lave en række magasiner om forskellige emner, og er du seriøst interesseret i at høre mere, skal jeg bede dig kontakte vores konsulent Helle Francois Andersen på hfa@version2.dk.

Mvh Casper, Version2

  • 0
  • 0
#8 Peter Johan Bruun

Hej Casper & Version2

Når I nævner at journalisterne til artiklerne er fuldstændigt upåvirkede af sponsor kroner; vil man så kunne se en artikel med negativ kritisk vinkel på en sponsor ?

Hvis ja: nævn et eksempel fra den netop lancerede pdf - jeg har ikke kunnet observere andet end salgstale for de omtalte virksomheder.

Efter min opfattelse begynder version2 i mistænkelig grad at minde om Computerworld for et år siden. Faktisk: Ligenu opfatter jeg CW som værende langt mere selvstændig end V2 .... Det er efterhånden kun ved blogindlæg fra PHK at jeg læser med interesse - og selv han er ved at være tam når der er grund til at anlægge en kritisk vinkel på det behandlede emne.

Når det er sagt skal I stadig have ros for at bringe emner med en langt bedre teknisk indsigt end andre nyhedsmedier har. Jeg håber at V2 som minimum vil beholde den kvalitet hvad enten man er uvildig eller ej.

mvh. Peter Johan Bruun

  • 2
  • 1
#10 Deleted User

Hej Peter,

Det er godt med skeptiske læsere, men jeg kan berolige dig med, at vi vægter den journalistiske uafhængighed tårnhøjt - ellers kunne vi (set fra min journalist-stol) lige så godt lukke.

Jeg har skrevet indholdet i dette magasin og kan lige forklare, hvordan det er foregået: Ud fra et oplæg om længde og type artikler har jeg selv fundet frem til mine kilder og vinkler. Først da det hele var skrevet og afleveret, har jeg set, hvem der annoncerer i bladet eller kan kalde sig sponsorer.

Vil der kunne være en kritisk artikel om en annoncør? Jeg har frie hænder til at skrive lige så kritisk om firmaer, som der er belæg for - ellers arbejdede jeg heller ikke på Version2 - men jeg skal ikke kunne sige, om man i salgsafdelingen ville vælge at styre uden om det 'clash' og råde et firma i skudlinjen til at vente med at købe annoncer.

Du efterlyser, at vi har skrevet en artikel, der kritiserer en af annoncørerne. Udover at det ville være umuligt at ramme, da jeg jo ikke vidste, hvilke firmaer det ville være, synes jeg også, det er en mærkelig bevisførelse for journalistisk uafhængighed, du beder om.

I øvrigt er den redaktionelle idé med magasinet i mindre grad at have de klassiske, 'hårde' nyhedshistorier, men i højere grad have stof, der hjælper og guider. Men stadig er der historier med noget bid.

Artiklen om Zangenbergs undersøgelse rummer kritik af nærmest alle leverandører på outsourcing-markedet. I den ekstra Zangenberg-historie fra i morges på Version2.dk, som læner sig op af stoffet i magasinet, er der desuden kritik af de tre store navngivne leverandører.

http://www.v2.dk/46010

vh.

Jesper, Version2

  • 1
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere